Welkom, Gast. Alsjeblieft Log In.
Ga naar KatanaClub.NL
19. Sep 2011 om 13:17


Pagina's: 1
schocksssssssssssssssssssssss (Gelezen 129 maal)
jim
Yoribo
*


KatanaClub.NL

Berichten: 33
Geslacht: male
schocksssssssssssssssssssssss
19. Sep 2010 om 11:48
 
Haaaalllllllllllllllooooo. met het oog op een volledige clean-up van de fiets begin ik stillekes uit te kijken naar parts en even belangrijk ; tips en goeie raad. Ik denk van nieuwe schocks te monteren , liefst zou ik het kontje iets omhoog zien gaan . Iemand hier ervaring mee ?..........
Naar boven
 
 
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: schocksssssssssssssssssssssss
Reageer #1 - 20. Sep 2010 om 02:37
 
Citaat van jim op 19. Sep 2010 om 11:48:
Haaaalllllllllllllllooooo.
..
Iemand hier ervaring mee ?..........

 
haAAAai Jim  Knipoog
yes, zat ervaring met anders shocks op de kat en andere GSX-en..
destijds was het al een populaire aanpassing om langere schokbrekers te monteren (b.v. van een CB750/900 als ik mij niet vergis..  besluiteloos) om de achterkant hoger te krijgen..
dit was niet alleen voor de "looks" maar vooral ook voor een scherper stuurgedrag (want steilere balhoofdshoek) en een grotere bodemspeling en hellingshoek..
vervangingsschokbrekers zijn er in alle soorten en maten naargelang je budget en je eisen dit toelaten..
aan de bekende merken ohlins, WP, technoflex, wilbers, etc kun je dus veel geld kwijt..
koni's zijn van oudsher de eerste -low budget- optie maar ik kon er zelf niet mee overweg dus kan ze daarom zelf niet aanraden (de tegenwoordige leverancier is trws "Ikon")..  
als het alleen om het "hoger zetten" gaat is een setje shockverlengers (laten) maken natuurlijk het goedkoopste..
 
op m'n eigen kat heb ik op een gegeven moment schokdempers van een ZRX1200 gezet (als vervanging voor een set WP's) en die bevielen erg goed.. deze zijn met 36cm meteen een stukje langer maar hebben wel een oog ipv een vork-aansluiting aan de onderkant.. (dus als je wellicht ook de achterbrug wilt vervangen hoeft dit geen bezwaar te zijn..)  
 
goed.. hoop dat je hier wat mee kunt..  Knipoog
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
jim
Yoribo
*


KatanaClub.NL

Berichten: 33
Geslacht: male
Re: schocksssssssssssssssssssssss
Reageer #2 - 20. Sep 2010 om 20:41
 
Hoi Arnout , kan ik zeer veel mee , thx. Ik wil 'm gewoon iets hoger zetten achteraan , voor de looks en het idd beter sturen. Verder wil ik niet gaan want ik wil hem zo origineel mogelijk houden...
Naar boven
 
 
E-mail   IP Gelogd
jim
Yoribo
*


KatanaClub.NL

Berichten: 33
Geslacht: male
Re: schocksssssssssssssssssssssss
Reageer #3 - 30. Sep 2010 om 20:32
 
So mannekes , nog tips en/of goeie raad ivm restauraties ?
Naar boven
 
 
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: schocksssssssssssssssssssssss
Reageer #4 - 01. Okt 2010 om 01:20
 
Citaat van jim op 30. Sep 2010 om 20:32:
So mannekes , nog tips en/of goeie raad ivm restauraties ?

 
"goede raad/tips"?.. kun je wat preciezer zijn waarover precies?  Grijns
 
maar w.b. motorprojecten in het algemeen kan ik iig aanraden te proberen er elke dag minimaal een half uur (ofzo) aan te werken.. op die manier zakt het project niet automatisch weg in de vergetelheid en blijf je er "mentaal" bij betrokken..
ookal heb je een keer echt geen zin dan blijkt vaak na een half uurtje "doorzetten" dat je de smaak te pakken krijgt en per saldo toch een hoop gedaan krijgt.. zoniet, stop je gewoon maar heb je per week toch de nodige uurtjes werk verzet..
well.. it worked for me..  Knipoog
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Pagina's: 1