Citaat van thrasher op 24. Aug 2010 om 10:13:De startermotor werkt gewoon; met alle bougies eruit draait het blok moeiteloos rond.
Als je de bougies erin zet en dan de startermotor draait wil de krukas een slag maken - op dat moment moet de starterkoppeling ontkoppelen en dat gebeurt, mijn inziens, niet. Omdat de slag te kort is slaat de motor niet aan - denk ik?
huh..?
dat kan dan ook gewoon aan een slechte accu liggen die geen puf genoeg meer heeft..
..al een nieuwe accu geprobeerd? (als je nog 12V meet op je accu wil dat niet zeggen dat'ie nog goed is btw..)
Citaat van thrasher op 24. Aug 2010 om 18:09:Arnout had jij niet een tool hiervoor gemaakt?
Graag zou ik de afmetingen hiervan weten - kan ik deze maandag maken
Zo te horen is het een k$@R@klus...
tja, of het een rotklus is ligt er erg aan hoe vast de rotor zit..
w.b. rotor-afmetingen etc.. ik ben weer even in de materie gedoken om e.e.a. op te frissen maar 100% duidelijk zal 't wel nooit worden..
de rotorpuller die ik zelf had gemaakt was dus voor m'n EFE en die heeft de dikkere kruktap net zo als de 1100SD-katten (draad in rotor M30x1,5)..
de eerdere 1100SZ-katten hebben -buiten een kleinere 118mm rotor ook de kleine kruktap net zo als de gewone 1100EX/ET modellen (draad in rotor M35x1,5)..
nu lijkt dit tegenstrijdig -dikkere tap, kleinere draad- maar dat ligt aan de positie van de schroefdraad in de rotor..
maar het is sowieso het beste om toch zelf even te gaan meten welk type je hebt..
mijn rotorpullerzelfbouwinspanningen incl. afmetingen kun je
hier lezen..
maarrrr.. gezien je eerdere bericht, maar afgezien van de slechte "looks" van je startkoppeling, denk ik nu dat je het beste eerst gewoon een nieuwe -
goeie- accu kunt kopen..