Welkom, Gast. Alsjeblieft Log In.
Ga naar KatanaClub.NL
19. Sep 2011 om 13:18


Pagina's: 1
1100 Kat op 3 cilinders (Gelezen 129 maal)
Rozzy Longhair
Ama Goi Ken
***


Katana ni rei

Berichten: 183
1100 Kat op 3 cilinders
26. Jun 2010 om 18:49
 
Voor hen die een Kat 1100 hebben met bovenstaand probleem.
http://members.suzuki-katana.net/viewtopic.php?f=1&t=1150.
Naar boven
 
 

GSX750S3 Katana
  IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: 1100 Kat op 3 cilinders
Reageer #1 - 27. Jun 2010 om 08:48
 
Hmm daar had ik nog nooit van gehoord, die ga ik wel ff onthouden Cool
 
ik zie dat het ook gelukt is met de avatar Arjen Grijns
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
tomcat
Yoribo
*


KatanaClub.NL

Berichten: 40
Geslacht: male
Re: 1100 Kat op 3 cilinders
Reageer #2 - 27. Jun 2010 om 13:31
 
Dit is inderdaad een bekend probleem.
Heb ik zelf wel eens gehad met een GS650. De vacuüm kraan is niet meer helemaal jofel. De 2e cilinder trekt niet alleen het vacuüm klepje open maar zuig ook direct benzine aan als in het membraan een heel erg klein scheurtje zit. Hierdoor verzuipt cilinder 2. Als het nog gekker wordt zie je het oliepeil in het carter toenemen (benzine).
De motor loopt op 3 pitten, en zuipt als een ketter.
Je denkt er niet zo snel aan, want gewoon lekken via de vacuüm aansluiting deed de kraan dan weer niet. Hier toen best wel even naar gezocht.......
Naar boven
 
 

Suzuki GSX 750 ES 1985
Suzuki RF 900 R 1994
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: 1100 Kat op 3 cilinders
Reageer #3 - 27. Jun 2010 om 15:32
 
yes.. heb dus het falen van een dergelijke benzinekraan mogen ondervinden op m'n GSX (toen'ie nog een 750 was).. een met benzine volgelopen carter..  Boos
om mezelf (en motorblok) een dergelijke ervaring te besparen gooi ik de standaard kraan er per definitie af bij nieuwe "projecten".. ben dan meteen verlost van het te kleine, vaak klemmende, hendeltje..  Rollende Ogen
enige waar je met een vervangende kraan aan moet denken is om 'm dus zelf open en dicht te draaien.. maar dat is maar een klein nadeel in ruil voor de bedrijfszekerheid IMO..
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Rozzy Longhair
Ama Goi Ken
***


Katana ni rei

Berichten: 183
Re: 1100 Kat op 3 cilinders
Reageer #4 - 27. Jun 2010 om 20:12
 
Citaat:
ik zie dat het ook gelukt is met de avatar

Jaahaaaaa,  
Naar boven
 
 

GSX750S3 Katana
  IP Gelogd
tomcat
Yoribo
*


KatanaClub.NL

Berichten: 40
Geslacht: male
Re: 1100 Kat op 3 cilinders
Reageer #5 - 28. Jun 2010 om 17:16
 
Citaat van arnout op 27. Jun 2010 om 15:32:
yes.. heb dus het falen van een dergelijke benzinekraan mogen ondervinden op m'n GSX (toen'ie nog een 750 was).. een met benzine volgelopen carter..  Boos
om mezelf (en motorblok) een dergelijke ervaring te besparen gooi ik de standaard kraan er per definitie af bij nieuwe "projecten".. ben dan meteen verlost van het te kleine, vaak klemmende, hendeltje..  Rollende Ogen
enige waar je met een vervangende kraan aan moet denken is om 'm dus zelf open en dicht te draaien.. maar dat is maar een klein nadeel in ruil voor de bedrijfszekerheid IMO..

Inderdaad die kraan is bijna alleen met een tangetje te draaien. Een veel te kort en stroef hendeltje. De GS'en hebben al een groter hendeltje als de GSX'en. Van welke type zet je er dan een kraan op? (zondervacuum aansluiting) De RF die ik heb heeft geen vacuum aansluiting, maar het moet natuurlijk ook op/aan/in de tank passen.
Naar boven
 
 

Suzuki GSX 750 ES 1985
Suzuki RF 900 R 1994
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: 1100 Kat op 3 cilinders
Reageer #6 - 28. Jun 2010 om 19:10
 
Citaat van tomcat op 28. Jun 2010 om 17:16:
Van welke type zet je er dan een kraan op? (zondervacuum aansluiting)

 
een Pingel (duur) of een andere simpele OPEN-RES-DICHT kraan.. (meestal wel adapterplaat van Pingel nodig)
 
tjee.. lijkt wel spam..  beschaamd
naja.. dergelijk spul moet ook op tal van andere sites te vinden zijn (z1-site is overigens wel betrouwbaar..)
 
ohja.. voor een dergelijke kraan moet vaak de opening in de tank wel ietsje vergroot worden..
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Pagina's: 1