Citaat:1100cc aanduwen is best zwaar...
no shit..!
Citaat van Peterrr op 16. Jul 2010 om 15:02:..maar ik vroeg me af of iemand nog een goeie tip heeft, en ook waar ik eventueel een goede dynamo en spanningsregelaar kan vinden.
of iemand heeft nog iets liggen.....
heb wel wat liggen maar hoop dat zelf ooit weer in m'n GSX-je te kunnen gebruiken.. bovendien is het handig even goed te controleren of je blok geen standaard GSX is.. de stator is nl. verschillend w.b. Kat vs. "gewone GSX"..
de wisselspanning van de stator zou trws minimaal 80V bij 5.000tpm moeten zijn..
maar wellicht is het handig voor 5 euro eerst een iets betere multimeter van de Gammel of de Plaxsels te halen..
het vervelende van het GSX-oplaadcircuit is dat het vaak een hele rits aan onderdelen (stator, sp.richter, accu) in z'n ondergang meeneemt..
weinig tips verder alleen voor de zekerheid effe checken of contacten op de accupolen wel goed vast zitten..
als de 2e check duidelijk maakt dat er idd spullen vangen moeten worden zou ik voor een spanningsregelaar uitkijken naar een gebruikte H*nda spanningsregelaar.. (heb ergens een notitie met type's etc maar had op m'n kat een sp.rglr van een CX500 -
Shindengen SH232-12- en die werkte en paste perfect)
voor de stator kun je zoeken op ebay of 'm laten herwikkelen (niet zo verschrikkelijk duur geloof ik?)
uiteraard zijn nieuwe Electrex spullen de meest zekere keus maar ook de duurste..
oh.. w.b. een nieuwe accu kan ik een
YB14-A2 van Westco bijzonder aanraden (AGM accu, is opvolger van "gel" accu, onnderhoudsvrij, zeer lage zelfontlading) ..kreeg trws wel de B2 geleverd met accupolen in spiegelbeeld.. maar daar viel wel een mouw aan te passen..