Welkom, Gast. Alsjeblieft Log In.
Ga naar KatanaClub.NL
19. Sep 2011 om 13:18


Pagina's: 1 2 3 4
waar ik ook nog bezig ben... (Gelezen 893 maal)
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
waar ik ook nog bezig ben...
23. Jul 2010 om 13:14
 
Ik kon laatst een mooi rijwielgedeelte van een GSXR krijgen voor een mooi prijsje dus dat kon ik niet laten liggen, dus hier alvast een foto van wat ik met mn reserve popup katana van plan ben Rollende Ogen
IK ben wel van plan dit type 750cc blok er in te houden, en ik zie in de toekomst wel een keer of ik er een 1100 in maak, maar eerst dit even Smilie
 

 

 
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
tomcat
Yoribo
*


KatanaClub.NL

Berichten: 40
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #1 - 23. Jul 2010 om 16:51
 
Wouw, kwijl kwijl, kwijl...........  Steek Tong Uit
Naar boven
 
 

Suzuki GSX 750 ES 1985
Suzuki RF 900 R 1994
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #2 - 23. Jul 2010 om 22:20
 
hee dat begint er idd al meteen goed uit te zien..  Cool
 
vooral ook de "cleane" looks a.g.v. het (vooralsnog?) weglaten van allerlei prullaria zoals de veel te grote standaard achterspatflap doet het geheel veel goeds.. (uiteraard moet er nog wel iets van stuurspul etc op komen)
dus als je het geheel strak weet te houden in de verdere opbouw gaat het een mooi ding worden..  Smilie
alleen clashed het blauw van de wielen wel een beetje met het goud van het frame.. (wielen OF frame overspuiten?  besluiteloos)
 
een 1100 blok monteren zal trws nog niet meevallen.. (GSX1100EX/ET/EFE blok is te lang, een GSX-R1100 blok is te hoog)
daarom lijkt het idd handig nu vooralsnog te focussen op het rijwielgedeelte, maar om 1 van die 1100 blokken te monteren zal de zaag gezet moeten worden in het frame (GSX) of het plaatwerk (GSX-R).. dus onder het werk alvast wat gedachten laten ronddwalen hierover lijkt verstandig..  
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
tomcat
Yoribo
*


KatanaClub.NL

Berichten: 40
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #3 - 24. Jul 2010 om 13:07
 
Inderdaad, dat van die wielen is wel een punt. Het zijn natuurlijk wél gewoon echt mooie wielen maar die dan in goudkleur spuiten. Niet het frame blauw lijkt me. Veel succes met die nu al heel gave project!
Naar boven
 
 

Suzuki GSX 750 ES 1985
Suzuki RF 900 R 1994
E-mail   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #4 - 24. Jul 2010 om 14:57
 
Ja ik ga ook zeker voor de 'clean' look, alles wat ik in principe niet nodig heb gaat er af.
De wielen en het frame gaan in ieder geval zwart, en wat ik met de kuipdelen doe weet ik nog even niet.
En het achterspatbord gaat wat korter, want die zwarte lap is te lang, en dag oogt achter ook wat beter.
Ik weet nog niet wat ik met de voetsteuntjes doe van de bestuurder en de bijrijder, het moet wel allemaal goed functioneel blijven, en ik wil wel voetsteuntjes voor een eventuele passagier er op houden.
 
Dat het zeuren word om een 1100 blok er in te proppen wist ik, ik kom net misschien 2 cm te kort voor de GSX1100R blok, maargoed, eerst het rijwielgedeelte, en alles ff maken zoals ik het mooi vind Cool
Want het zou wel leuk zijn om zo'n blokkie er in te krijgen Cool
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
Rozzy Longhair
Ama Goi Ken
***


Katana ni rei

Berichten: 183
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #5 - 24. Jul 2010 om 20:11
 
Ziet er goed uit allemaal.
Wel een leuk idee trouwens.......blauwe wielen voor EN achter lippen verzegeld
Naar boven
 
 

GSX750S3 Katana
  IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #6 - 30. Aug 2010 om 20:57
 
Zo, ik had mijn ouwe mazda ff volgepropt met katana en ben bij Daan langsgeweest om de GSXR achtervork aan te passen voor het popup frame. En missie geslaagd, Hij past!
er moest wel het 1 en ander weggeslepen worden omdat het anders niet paste, maar ik het komt er weer in een iets andere vorm terug op  
Hier een paar foto´s  
 

 

 

 

 
En nu ben ik op mijn werk bezig om nog wat andere dingetjes weg te slijpen om de ophanging voor de schokdemper er op te lassen.
En gelukkig is een collega van me een hele goede lasser, dus die gaat een paar mooie rupsies voor me neerleggen Cool
 
maar de achtervork past er in ieder geval mooi tussen, Dankjewel voor de hulp Danny! Smilie
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #7 - 31. Aug 2010 om 21:44
 
No problemo  Knipoog
 
Blijkt dat een popup dezelfde achtervork inbouwbreedte heeft als een GSX frame.
Ook de scharnieras is dezelfde maat.
Link kan op de dwarsbuis op de plek van de middenbok....
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #8 - 01. Sep 2010 om 01:22
 
ah.. daar is serieus gewerkt aan het "waar-ik-ook-nog-mee-bezig-ben-popup"..  
het achterbrugdraaipunt is goed gelukt maar die kleine wieltjes vind ik toch wat minder..  Grijns
 
blijkbaar is op een popup het hefboomspul van de schokdemper -net zo als bij een EFE- zoanig verschillend van een GSX-R dat er niets van de bestaande ophanging hergebruikt kan worden.. naja, scheelt wrs meteen weer de nodige kilo's..
op m'n EFE heb ik ook de middenbok-ophangpunten gebruikt om de onderste hefboom aan vast te bouten.. (geen middenbok meer dus weer minder kilo's  Knipoog)  
hoewel ik dus geen GSX-R achterbrug heb gebruikt maar 1 van een Thunderace kwam bij mij het bovenste ophangpunt van de schokdemper zodanig ver verwijderd uit van de horizontale dwarspijp dat ik een soort hulpframepje tussen de dwarspijp en de 2 pijpen van het subframe heb moeten lassen.. (Y-vormig dus)..
hoe dit punt bij de popup uit komt kun je eigenlijk pas goed bepalen bij een "dry build" en dus weet welke hoek de swingarm moet krijgen.. als je het bovenste ophangpunt verstelbaar maakt (of tenminste "aangebout") dan is de kans op een geslaagde geometrie een stuk groter..
ik was er zelf destijds te lui/ongeduldig voor dus mijn EFE is achter wat hoog uitgevallen..  besluiteloos
 
oh.. ook effe checken of de accubak er nog wel in past..!
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #9 - 19. Sep 2010 om 21:56
 
Ok, ik heb weer een paar kleine vorderingen gemaakt, de motor staat op mijn werk en in de pauze ben ik er mee bezig als het lukt.
heb 2 simpele steuntjes gemaakt voor die onderste link van de schokbreker, en nou moeten die er op gelast worden.
Maar wat ik mij dus afvroeg, wat is de ideale stand van die link? heeft iemand een voorbeeld voor me? Of is er nog iets waar ik goed op moet letten? dan kan ik em vast bakken Cool
Ik heb de hoogte van de motor voorlopig ff met het oog zo bepaald (zie foto)
 

 
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #10 - 20. Sep 2010 om 00:43
 
Zo te zien moeten ze vanaf de linkerkant gezien nog een stukkie anti-clockwize gedraaid worden.
Of met andere woorden de ruimte tussen de alu-linkarm en de schotel van de schokbreker moet kleiner worden dan op de laatste foto.
Op de positie die je nu hebt doet die arn bij inveren het laatste stuk niets meer.
Dus het onderste scharnierpunt van de schokbreker moet een stuk lager liggen dan het scharnierpunt van de linkarm aan het frame.
Zal morgen ff een fotootje van mn achterkant maken Knipoog
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #11 - 20. Sep 2010 om 02:14
 
Citaat van Daan op 20. Sep 2010 om 00:43:
Zal morgen ff een fotootje van mn achterkant maken Knipoog

 
da's ook een fijne hobby maar wat heeft dat met die schokbreker te maken..?  Grijns  
 
Citaat van Daan op 20. Sep 2010 om 00:43:
Dus het onderste scharnierpunt van de schokbreker moet een stuk lager liggen dan het scharnierpunt van de linkarm aan het frame.

 
yep.. linkarm moet zo rechtop mogelijk (wel ietsje speling aanhouden) als de achterbrug volledig is uitgeveerd/onbelast..
 
maar eerst zou ik toch ook effe bekijken welke stand de achterbrug (in max. uitgeveerde positie) moet krijgen.. zodra je dat weet, kun je in die positie de linkarm dus -bijna- max. rechtop zetten en het punt op het frame bepalen waar de linkarm aan vast moet komen..
 
wat die stand van de achterbrug moet worden ligt aan meerdere zaken:
- gewenste zithoogte..
- hoe hoger de achterkant hoe meer bodemspeling en hoe steiler de voorvork (met een modernere voorvork kan bodemspeling erg welkom zijn aangezien die vorken vaak een stuk korter zijn.. verder komt zo'n voorvork uit een frame met een steilere balhoofdshoek dan die van de kat.. de "sprong" in de kroonplaten is daarop afgestemd, dus zet je zo'n vork vlakker dan wordt het stuurgedrag een stuk luier dan met de oude voorvork..)
- slepen van de ketting over scharnierpunt achterbrug (hoe hoger de achterkant, hoe steiler de achterbrug en hoe meer de ketting zal aanlopen.. tot op zekere hoogte gaat dit goed maar in belaste toestand is een enigzins rechte lijn van de ketting van voorste- naar achterste kettingwiel wel aan te bevelen.. ook beter voor de levensduur van de ketting enz..)
 
 
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
ron
Tanto
**


KatanaClub.NL

Berichten: 62
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #12 - 21. Sep 2010 om 23:20
 
De gewenste veerweg in samenwerking met de lengte en het aantal mm wat de schokbreker ingedrukt kan worden tot het aanslagrubber bepalen voor het grootste gedeelte de plaatsing van de scharnierpunten en het vaste punt voor het bovenste schokbreker-oog. Al deze heel belangrijke gegevens bepalen of een dergelijke ombouw succesvol is of niet.
 
Bovendien wordt door plaatsing van deze punten vooral bepaalt of het systeem progressief, lineair of zelfs regressief wordt.
Enkele mm's ernaast (2 tot 3 mm zelfs) is al desestreus voor zo'n systeem.
 
Ik weet wel dat we er geen GP's mee hoeven te winnen, maar toch....
 
Misschien kun je eerst je idee uitzetten in AutoCad of iets dergelijks? Als je er een beetje handig in bent, kun je zelfs zien of het systeem progressief wordt of niet.
 
Neem de tijd, doe je vooronderzoek. Er staan al genoeg projecten te koop omdat ze eigenlijk compleet mislukt zijn....
Naar boven
 
 
E-mail   IP Gelogd
ron
Tanto
**


KatanaClub.NL

Berichten: 62
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #13 - 22. Sep 2010 om 00:15
 
Goeie site met veel informatie:
 
www.tonyfoale.com
 
Naar boven
 

MC_Setup.gif
E-mail   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #14 - 23. Sep 2010 om 17:18
 
Als ik dit nou aanhoud?
 
Naar boven
 

rear_swingarm.jpg

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4