Welkom, Gast. Alsjeblieft Log In.
Ga naar KatanaClub.NL
19. Sep 2011 om 13:19


Pagina's: 1
Ai... (Gelezen 67 maal)
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Ai...
25. Jul 2011 om 12:00
 
Gisteren begonnen om mn kat-koopje te ontleden.
 
Bij het verwijderen van het tandwielkapje ontdekte ik dat het voorste tandwiel aan de moer en de moer vastgelast waren aan de uitgaande as. Huh
Ik hoopte uit angst voor loslopen maar vreesde kapot schroefdraad, en na wat preciezie-slijpwerk idd het laatste  Droevig
De splines voor het tandwiel zijn nog ok, alleen het draad is verdwenen......
 
Het blok zal dus uitelkaar moeten.
Weet iemand of zoiets te repareren is ( bijlassen, afdraaien en draad snijden ) of moet ik op zoek naar een uitgaande as ( 206 USD bij alpha-sports  lippen verzegeld )
 
There's always a catch.. Knipoog
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: Ai...
Reageer #1 - 25. Jul 2011 om 12:48
 
Als ik wat op mijn werk moet regelen moet je het zeggen, daar kunnen ze bij de metaalafdeling makkelijk ff kijken of het schroefdraad nog te repareren is. (hebben ze wel ervaring mee)
En dan maakt het meestal niet uit welke maat draad het is.
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Ai...
Reageer #2 - 25. Jul 2011 om 20:57
 
Aii indeed..  Droevig
op ebay komen regelmatig blokdelen en versnellingsbakken voorbij voor niet al te veel geld.. nieuw kopen zou ik dus (vrlpg) niet doen..
maar mocht je op je zoektocht toevallig 2 stuks goeie assen tegenkomen dan hou ik me aanbevolen.. mijn GSX-blok heeft n.l. precies hetzelfde euvel.. tandwiel is op een gegeven moment losgekomen en is gaan tollen op de schroefdraad..  
 
theoretisch zou dit te repareren zijn door idd oplassen en nieuw schroefdraad snijden (msschn moet ik dit zelf ook maar eens gaan proberen..) ..punt hiermee is echt dat met het lassen de harding van het (overige) staal wellicht verandert en ook dat er kans is op krom trekken.. het is dan wellicht beter om de beschadigde draad af te draaien en er draad met een kleinere diameter in te snijden (dus niet oplassen)..
maargoed, ik ben geen kenner dus roep ook maar wat..  Rollende Ogen  Knipoog
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Re: Ai...
Reageer #3 - 25. Jul 2011 om 21:51
 
Tja, vind het al verwonderlijk dat door de 2 vette lasrupsen de afdichting niet asl een gek is gaan lekken.
 
Als ik wat op mijn werk moet regelen moet je het zeggen
 
Thanks Peter, als ik alles uitelkaar heb ( komende winter, waars.) meld ik me  Knipoog
 
 
het is dan wellicht beter om de beschadigde draad af te draaien en er draad met een kleinere diameter in te snijden
 
Is ook nog mogelijk.
Wordt dan wel een stuk kleiner aangezien er best al veel vanaf is.
Weet alleen niet of een kleinere diameter draad het enorme moment aankan waarmee je de moer moet vast zetten.
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: Ai...
Reageer #4 - 26. Jul 2011 om 18:46
 
Citaat van Daan op 25. Jul 2011 om 21:51:
 Weet alleen niet of een kleinere diameter draad het enorme moment aankan waarmee je de moer moet vast zetten.

 
Zo ontzettend groot is dat moment toch niet? het kan soms meer hebben dan je denkt
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
MCBKat
Wakizashi
****


B.S.M.F

Berichten: 320
Geslacht: male
Re: Ai...
Reageer #5 - 26. Jul 2011 om 21:36
 
Ik zal eens even in mijn magazijn kijken, daar moet er nog ergens 1 liggen  Rollende Ogen
Evt. las- en draaiwerk kan hier ook wel geregeld worden.
Van een 750 zal wel anders zijn?
 
Stefan
Naar boven
 
 

Kat 1100, 750SE, T350, RM465, GS1000, 750ET,1100ET,DR600
E-mail   IP Gelogd
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Re: Ai...
Reageer #6 - 26. Jul 2011 om 23:02
 
[color=#ff3300]zo groot is dat moment toch niet..[/color]
 
Moet er toch altijd behoorlijk aan hangen om die moer los te krijgen  
 
Ik zal eens even in mijn magazijn kijken, daar moet er nog ergens 1 liggen  
 
Ga het blok vande winter openmaken.

Evt. las- en draaiwerk kan hier ook wel geregeld worden.

 
Thanks  Smilie
 
Van een 750 zal wel anders zijn?
 
Heb geen flauw idee  Huh
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
MCBKat
Wakizashi
****


B.S.M.F

Berichten: 320
Geslacht: male
Re: Ai...
Reageer #7 - 28. Jul 2011 om 19:05
 
Citaat van Daan op 26. Jul 2011 om 23:02:
[

Ga het blok vande winter openmaken.

 
Dus er is geen haast mee?
 
Mooi, want ik ben een versnellingsbak kwijt...  Schokkend Zal wel ergens onderop liggen  Grijns
Naar boven
 
 

Kat 1100, 750SE, T350, RM465, GS1000, 750ET,1100ET,DR600
E-mail   IP Gelogd
Pagina's: 1