Welkom, Gast. Alsjeblieft Log In.
Ga naar KatanaClub.NL
19. Sep 2011 om 13:18


Pagina's: 1 
waar ik ook nog bezig ben... (Gelezen 897 maal)
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
waar ik ook nog bezig ben...
23. Jul 2010 om 13:14
 
Ik kon laatst een mooi rijwielgedeelte van een GSXR krijgen voor een mooi prijsje dus dat kon ik niet laten liggen, dus hier alvast een foto van wat ik met mn reserve popup katana van plan ben Rollende Ogen
IK ben wel van plan dit type 750cc blok er in te houden, en ik zie in de toekomst wel een keer of ik er een 1100 in maak, maar eerst dit even Smilie
 

 

 
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
tomcat
Yoribo
*


KatanaClub.NL

Berichten: 40
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #1 - 23. Jul 2010 om 16:51
 
Wouw, kwijl kwijl, kwijl...........  Steek Tong Uit
Naar boven
 
 

Suzuki GSX 750 ES 1985
Suzuki RF 900 R 1994
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #2 - 23. Jul 2010 om 22:20
 
hee dat begint er idd al meteen goed uit te zien..  Cool
 
vooral ook de "cleane" looks a.g.v. het (vooralsnog?) weglaten van allerlei prullaria zoals de veel te grote standaard achterspatflap doet het geheel veel goeds.. (uiteraard moet er nog wel iets van stuurspul etc op komen)
dus als je het geheel strak weet te houden in de verdere opbouw gaat het een mooi ding worden..  Smilie
alleen clashed het blauw van de wielen wel een beetje met het goud van het frame.. (wielen OF frame overspuiten?  besluiteloos)
 
een 1100 blok monteren zal trws nog niet meevallen.. (GSX1100EX/ET/EFE blok is te lang, een GSX-R1100 blok is te hoog)
daarom lijkt het idd handig nu vooralsnog te focussen op het rijwielgedeelte, maar om 1 van die 1100 blokken te monteren zal de zaag gezet moeten worden in het frame (GSX) of het plaatwerk (GSX-R).. dus onder het werk alvast wat gedachten laten ronddwalen hierover lijkt verstandig..  
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
tomcat
Yoribo
*


KatanaClub.NL

Berichten: 40
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #3 - 24. Jul 2010 om 13:07
 
Inderdaad, dat van die wielen is wel een punt. Het zijn natuurlijk wél gewoon echt mooie wielen maar die dan in goudkleur spuiten. Niet het frame blauw lijkt me. Veel succes met die nu al heel gave project!
Naar boven
 
 

Suzuki GSX 750 ES 1985
Suzuki RF 900 R 1994
E-mail   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #4 - 24. Jul 2010 om 14:57
 
Ja ik ga ook zeker voor de 'clean' look, alles wat ik in principe niet nodig heb gaat er af.
De wielen en het frame gaan in ieder geval zwart, en wat ik met de kuipdelen doe weet ik nog even niet.
En het achterspatbord gaat wat korter, want die zwarte lap is te lang, en dag oogt achter ook wat beter.
Ik weet nog niet wat ik met de voetsteuntjes doe van de bestuurder en de bijrijder, het moet wel allemaal goed functioneel blijven, en ik wil wel voetsteuntjes voor een eventuele passagier er op houden.
 
Dat het zeuren word om een 1100 blok er in te proppen wist ik, ik kom net misschien 2 cm te kort voor de GSX1100R blok, maargoed, eerst het rijwielgedeelte, en alles ff maken zoals ik het mooi vind Cool
Want het zou wel leuk zijn om zo'n blokkie er in te krijgen Cool
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
Rozzy Longhair
Ama Goi Ken
***


Katana ni rei

Berichten: 183
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #5 - 24. Jul 2010 om 20:11
 
Ziet er goed uit allemaal.
Wel een leuk idee trouwens.......blauwe wielen voor EN achter lippen verzegeld
Naar boven
 
 

GSX750S3 Katana
  IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #6 - 30. Aug 2010 om 20:57
 
Zo, ik had mijn ouwe mazda ff volgepropt met katana en ben bij Daan langsgeweest om de GSXR achtervork aan te passen voor het popup frame. En missie geslaagd, Hij past!
er moest wel het 1 en ander weggeslepen worden omdat het anders niet paste, maar ik het komt er weer in een iets andere vorm terug op  
Hier een paar foto´s  
 

 

 

 

 
En nu ben ik op mijn werk bezig om nog wat andere dingetjes weg te slijpen om de ophanging voor de schokdemper er op te lassen.
En gelukkig is een collega van me een hele goede lasser, dus die gaat een paar mooie rupsies voor me neerleggen Cool
 
maar de achtervork past er in ieder geval mooi tussen, Dankjewel voor de hulp Danny! Smilie
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #7 - 31. Aug 2010 om 21:44
 
No problemo  Knipoog
 
Blijkt dat een popup dezelfde achtervork inbouwbreedte heeft als een GSX frame.
Ook de scharnieras is dezelfde maat.
Link kan op de dwarsbuis op de plek van de middenbok....
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #8 - 01. Sep 2010 om 01:22
 
ah.. daar is serieus gewerkt aan het "waar-ik-ook-nog-mee-bezig-ben-popup"..  
het achterbrugdraaipunt is goed gelukt maar die kleine wieltjes vind ik toch wat minder..  Grijns
 
blijkbaar is op een popup het hefboomspul van de schokdemper -net zo als bij een EFE- zoanig verschillend van een GSX-R dat er niets van de bestaande ophanging hergebruikt kan worden.. naja, scheelt wrs meteen weer de nodige kilo's..
op m'n EFE heb ik ook de middenbok-ophangpunten gebruikt om de onderste hefboom aan vast te bouten.. (geen middenbok meer dus weer minder kilo's  Knipoog)  
hoewel ik dus geen GSX-R achterbrug heb gebruikt maar 1 van een Thunderace kwam bij mij het bovenste ophangpunt van de schokdemper zodanig ver verwijderd uit van de horizontale dwarspijp dat ik een soort hulpframepje tussen de dwarspijp en de 2 pijpen van het subframe heb moeten lassen.. (Y-vormig dus)..
hoe dit punt bij de popup uit komt kun je eigenlijk pas goed bepalen bij een "dry build" en dus weet welke hoek de swingarm moet krijgen.. als je het bovenste ophangpunt verstelbaar maakt (of tenminste "aangebout") dan is de kans op een geslaagde geometrie een stuk groter..
ik was er zelf destijds te lui/ongeduldig voor dus mijn EFE is achter wat hoog uitgevallen..  besluiteloos
 
oh.. ook effe checken of de accubak er nog wel in past..!
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #9 - 19. Sep 2010 om 21:56
 
Ok, ik heb weer een paar kleine vorderingen gemaakt, de motor staat op mijn werk en in de pauze ben ik er mee bezig als het lukt.
heb 2 simpele steuntjes gemaakt voor die onderste link van de schokbreker, en nou moeten die er op gelast worden.
Maar wat ik mij dus afvroeg, wat is de ideale stand van die link? heeft iemand een voorbeeld voor me? Of is er nog iets waar ik goed op moet letten? dan kan ik em vast bakken Cool
Ik heb de hoogte van de motor voorlopig ff met het oog zo bepaald (zie foto)
 

 
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #10 - 20. Sep 2010 om 00:43
 
Zo te zien moeten ze vanaf de linkerkant gezien nog een stukkie anti-clockwize gedraaid worden.
Of met andere woorden de ruimte tussen de alu-linkarm en de schotel van de schokbreker moet kleiner worden dan op de laatste foto.
Op de positie die je nu hebt doet die arn bij inveren het laatste stuk niets meer.
Dus het onderste scharnierpunt van de schokbreker moet een stuk lager liggen dan het scharnierpunt van de linkarm aan het frame.
Zal morgen ff een fotootje van mn achterkant maken Knipoog
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #11 - 20. Sep 2010 om 02:14
 
Citaat van Daan op 20. Sep 2010 om 00:43:
Zal morgen ff een fotootje van mn achterkant maken Knipoog

 
da's ook een fijne hobby maar wat heeft dat met die schokbreker te maken..?  Grijns  
 
Citaat van Daan op 20. Sep 2010 om 00:43:
Dus het onderste scharnierpunt van de schokbreker moet een stuk lager liggen dan het scharnierpunt van de linkarm aan het frame.

 
yep.. linkarm moet zo rechtop mogelijk (wel ietsje speling aanhouden) als de achterbrug volledig is uitgeveerd/onbelast..
 
maar eerst zou ik toch ook effe bekijken welke stand de achterbrug (in max. uitgeveerde positie) moet krijgen.. zodra je dat weet, kun je in die positie de linkarm dus -bijna- max. rechtop zetten en het punt op het frame bepalen waar de linkarm aan vast moet komen..
 
wat die stand van de achterbrug moet worden ligt aan meerdere zaken:
- gewenste zithoogte..
- hoe hoger de achterkant hoe meer bodemspeling en hoe steiler de voorvork (met een modernere voorvork kan bodemspeling erg welkom zijn aangezien die vorken vaak een stuk korter zijn.. verder komt zo'n voorvork uit een frame met een steilere balhoofdshoek dan die van de kat.. de "sprong" in de kroonplaten is daarop afgestemd, dus zet je zo'n vork vlakker dan wordt het stuurgedrag een stuk luier dan met de oude voorvork..)
- slepen van de ketting over scharnierpunt achterbrug (hoe hoger de achterkant, hoe steiler de achterbrug en hoe meer de ketting zal aanlopen.. tot op zekere hoogte gaat dit goed maar in belaste toestand is een enigzins rechte lijn van de ketting van voorste- naar achterste kettingwiel wel aan te bevelen.. ook beter voor de levensduur van de ketting enz..)
 
 
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
ron
Tanto
**


KatanaClub.NL

Berichten: 62
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #12 - 21. Sep 2010 om 23:20
 
De gewenste veerweg in samenwerking met de lengte en het aantal mm wat de schokbreker ingedrukt kan worden tot het aanslagrubber bepalen voor het grootste gedeelte de plaatsing van de scharnierpunten en het vaste punt voor het bovenste schokbreker-oog. Al deze heel belangrijke gegevens bepalen of een dergelijke ombouw succesvol is of niet.
 
Bovendien wordt door plaatsing van deze punten vooral bepaalt of het systeem progressief, lineair of zelfs regressief wordt.
Enkele mm's ernaast (2 tot 3 mm zelfs) is al desestreus voor zo'n systeem.
 
Ik weet wel dat we er geen GP's mee hoeven te winnen, maar toch....
 
Misschien kun je eerst je idee uitzetten in AutoCad of iets dergelijks? Als je er een beetje handig in bent, kun je zelfs zien of het systeem progressief wordt of niet.
 
Neem de tijd, doe je vooronderzoek. Er staan al genoeg projecten te koop omdat ze eigenlijk compleet mislukt zijn....
Naar boven
 
 
E-mail   IP Gelogd
ron
Tanto
**


KatanaClub.NL

Berichten: 62
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #13 - 22. Sep 2010 om 00:15
 
Goeie site met veel informatie:
 
www.tonyfoale.com
 
Naar boven
 

MC_Setup.gif
E-mail   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #14 - 23. Sep 2010 om 17:18
 
Als ik dit nou aanhoud?
 
Naar boven
 

rear_swingarm.jpg

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #15 - 23. Sep 2010 om 17:23
 

 
waar ken ik deze motor krijgen Cool die doet me wel ergens aan denken Rollende Ogen
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #16 - 24. Sep 2010 om 16:52
 
Citaat van Peterrr op 23. Sep 2010 om 17:23:
waar ken ik deze motor krijgen Cool die doet me wel ergens aan denken Rollende Ogen

 
idd.. beter goed gejat dan..  Grijns
 
dat project van Foale deed me trws destijds ook wel erg denken  Rollende Ogen aan de FalcoRustyco van Suzuki van 2 jaar eerder:
 

 
hmm.. daar zit ook wel een Katana-lijn in..  Cool
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #17 - 06. Nov 2010 om 16:20
 
Ik dacht ik zal weer eens een berichie op het forum zetten over mn projectje!
Ben er nog niet heel snel mee doordat ik mijn aandacht nog ff moest zetten op andere dingen
 
Maarrr ik heb volgens mij de goeie stand van de schokbreker gevonden, ff afgekeken op internet, en nog bij een GSXR gekeken hoe dat zat en zo had ik het in mijn hoofd
 

 
Alleen zoals je ziet komen mijn dogbones niet uit, en aangezien die aan de andere kant aan een buis vastgelast zit ga ik ze proberen te verlengen, beetje bak en braad met het lasapparaat.
En mocht later die lengte goed zijn dan maak ik in 'z'n geheel een nieuwe.
De steuntjes die aan het frame gelast zitten kunnen niet anders omdat de bout er anders niet meer uit kan, en ze dan in de knoei komen met het motorblok.
 
volgende week gaat zoiezo het motorblok er in omdat ik even exact naar de kettinglijn wil kijken en zeker wil zijn dat die goedkomt en niet dat ik het kontje van de motor te hoog heb staan hij is ongeveer 7cm hoger van achter en voor is hij tot nu toe 4 cm gezakt
(voor kan hij nog wel wat lager)
ook van belang is de balhoofdhoek dus ik ga ook even kijken hoe ik die even het beste op kan meten
 

 
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #18 - 10. Dec 2010 om 19:22
 
Weerrrrrrrrrr even een kleine update
Ben deze week weer flink met de slijptol aan de gang geweest om hier en daar wat weg te slijpen zodat er ruimte komt voor een dwarsbalkje voor de bevestiging van de bovenkant van de schokbreker
De bevestiging zelf ga ik niet vast lassen, maar bouten, zodat ik later makkelijker kan spelen met de hoogte en standen van de schobreker e.d
Volgende week ff het spul vast laten lassen en dan het ophangpunt van de schokbreker maken
 
Ik ga het ook niet redden om hem af te krijgen voor de zomer aangezien ik weer ben aangewezen voor een missie in dat geitenland wat ze Afghanistan noemen. (de luchtmacht zit er nog volop dames en heren)
Dus ik hoop over een paar weken het rijwielgedeelte af te hebben Smilie
 
en ff een fototje
 
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #19 - 11. Dec 2010 om 15:52
 
okeedan.. weer vooruitgang!  Cool
en waarom niet gewoon je project meenemen naar het geitenland? wrs toch niet de enige die z'n hobbyspul meebrengt voor de vrije uurtjes, of wel?
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #20 - 11. Dec 2010 om 20:38
 
ja eindelijk weer vooruitgang (H)
 
Het project kan ik in principe meenemen naar dat geitenland, maar ik denk dan niet dat ik me daar ga bezig houden met dit project.
Ik kan er ook niet alles doen enzo, en ben 7 dagen in de week aan het werk daar, en als ik dan vrije tijd heb denk ik niet dat ik ga sleutelen maar net als de vorige keer mooi gaan ouwehoeren met die andere landen,, beetje bij de Australiers bbqen,, bij de Engelse langs, me verbazen over de werkwijze van Amerikanen..
En hopelijk kan ik weer net als de vorige keer weer ff een afghaans 70cc schakelbromfietsje lenen en ff crossen over de basis Cool
 
En als ik weer thuis ben ga ik weer verder met het project Cool
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #21 - 13. Dec 2010 om 22:27
 
even bakken en braden
 

 
en het zit zo vast als een huis   Cool
 

 
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #22 - 16. Dec 2010 om 17:22
 
Citaat van Peterrr op 13. Dec 2010 om 22:27:
..en het zit zo vast als een huis   Cool

 
kijk.. dat komt niet zomaar weer los..  Melig en ruim voldoende "vlees" om uit de voeten te kunnen met mogelijke oplossingen voor de bovenste ophanging van de schokdemper..
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #23 - 18. Dec 2010 om 14:01
 
Nou zat ik gister het spul weer in elkaar te zetten om te kijken waar het bovenste bevestigingspuntje moet komen voor de schokbreker... en toen paste de achterbrug niet meer tussen het frame besluiteloos
Door het lassen was het blijkbaar toch wat naar elkaar toegekomen, ook al had ik de bussen, shims etc allemaal tussen het frame zitten om dat te voorkomen.
Maar gelukkig paste hij er wel weer tussen toen ik de shims wegliet Smilie
 
Volgende week weer even wat maken, en de vering uittesten, blok er in hangen, kuipwerk er even op en dan even kijken wat het eindresultaat ongeveer word Cool
 
Moet ook nog even kijken of de achtervork niet te veel inveerd,,, want anders gaat de achterbrug tegen het frame komen besluiteloos
 
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #24 - 22. Dec 2010 om 21:32
 
de foto´s spreken wel voor zich denk ik Cool
 

 
Ik had een alu blokje gekregen van een collega, die had em op zijn gsxr als bovenste bevestiging voor z´n schokbreker
Hij paste niet op mijn motor, dus ik heb wat aanpassingen uitgetekend, en uit laten vrezen
 

 
En het resultaat,, en de katana staat op eigen bandjes  Smilie
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #25 - 23. Dec 2010 om 18:15
 
wow.. mooi stukje freeswerk!  Smilie en gemonteerd ziet het er super netjes uit zo..  
 
maarrr.. als ik een klein puntje van kritiek mag leveren (zoniet, doe ik het toch  Steek Tong Uit) met die bouten door-en-door de trek je de rechthoekige koker mogelijk plat (overdreven gezegd).. e.e.a. zeer afhankelijk van de wanddikte van de koker natuurlijk maar als 'ie even dunwandig is als de standaard framebuizen is daar niet veel kracht voor nodig..
mogelijke oplossing: dikke staalplaat met tapgaten op de koker lassen (of dunne plaat met opgelaste moeren die in sparingen in de koker wegvallen) of tussenbussen op de bouten in de koker..  besluiteloos
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #26 - 23. Dec 2010 om 18:43
 
Citaat van arnout op 23. Dec 2010 om 18:15:
wow.. mooi stukje freeswerk!  Smilie en gemonteerd ziet het er super netjes uit zo..

 
Danku danku,  Smiliemet dank aan de metaalbewerkers van de Luchtmacht Cool
 
 
Citaat van arnout op 23. Dec 2010 om 18:15:
maarrr.. als ik een klein puntje van kritiek mag leveren (zoniet, doe ik het toch  Steek Tong Uit) met die bouten door-en-door de trek je de rechthoekige koker mogelijk plat (overdreven gezegd).. e.e.a. zeer afhankelijk van de wanddikte van de koker natuurlijk maar als 'ie even dunwandig is als de standaard framebuizen is daar niet veel kracht voor nodig..
mogelijke oplossing: dikke staalplaat met tapgaten op de koker lassen (of dunne plaat met opgelaste moeren die in sparingen in de koker wegvallen) of tussenbussen op de bouten in de koker..  besluiteloos

 
Kritiek mag altijd! kan ik heel goed tegen Cool kan er altijd wat van leren
ik had inderdaad al aan gedacht wat je hier zegt, dat je de balk als het ware plat trekt. het staal van deze balk is wel anders dan van het frame, dit is een stuk sterker (kwam er amper doorheen met de boor)
Maar ik ga aan de achterkant een plaatje maken van een paar mm die er dan tegenaan komt zodat de balk niet plat word gedrukt  
Er komen ook nog 2 balkjes van 20 bij 20 in een V vorm boven die balk (en de punt van de V in het midden van de balk uiteraard)
 
mochten er nog meer tips zijn hoor ik ze graag Smilie
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #27 - 24. Dec 2010 om 14:16
 
Kijk dat schiet lekker op  Smilie
 
Zou idd 2 afstands bussen in de balk doen ( die net een fractie korter zijn dan de diameter van de balk)
 
Als je weer een s langskomt ( om die voetsteuen op te halen ofzo  Knipoog ) ff de Avork meenemen dan vlakken we er nog ff 2 mm af....
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #28 - 24. Dec 2010 om 21:06
 
Citaat van Peterrr op 23. Dec 2010 om 18:43:
..met dank aan de metaalbewerkers van de Luchtmacht Cool

ha.. t'is altijd prettig om te zien als er belastinggeld nu eens een keertje nuttig besteed wordt..  Grijns
 
Citaat van Peterrr op 23. Dec 2010 om 18:43:
..het staal van deze balk is wel anders dan van het frame, dit is een stuk sterker (kwam er amper doorheen met de boor)

 
heb zelf eens de fout gemaakt om met een net te stomp boortje door 6mm staal te willen boren.. het staal werd daardoor zo heet dat het leek alsof het hierdoor "gehard" werd.. zelfs met snel nieuw-gehaalde boortjes kwam je er slechts met erg veel moeite door.. terwijl in het zelfde stuk 5cm verderop je er zo doorheen knalde..  besluiteloos  
 
Citaat van Peterrr op 23. Dec 2010 om 18:43:
..mochten er nog meer tips zijn hoor ik ze graag Smilie

euhhmm.. andere kleur frame..?  Grijns
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
ron
Tanto
**


KatanaClub.NL

Berichten: 62
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #29 - 25. Dec 2010 om 12:23
 
Gaat geweldig zo. Smilie
 
OH........En fijne feestdagen allemaal !
 
Ron
Naar boven
 
 
E-mail   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #30 - 25. Dec 2010 om 19:14
 
Citaat van Daan op 24. Dec 2010 om 14:16:
Kijk dat schiet lekker op  Smilie

Zou idd 2 afstands bussen in de balk doen ( die net een fractie korter zijn dan de diameter van de balk)

Als je weer een s langskomt ( om die voetsteuen op te halen ofzo  Knipoog ) ff de Avork meenemen dan vlakken we er nog ff 2 mm af....

 
Ik heb je ff een PM gestuurd Danny Cool
 
Citaat van arnout op 24. Dec 2010 om 21:06:
euhhmm.. andere kleur frame..?  Grijns

 
Frame word matzwart, wielen worden matzwart, kuipdelen ben ik nog niet over uit... besluiteloos
 
 
Citaat van ron op 25. Dec 2010 om 12:23:
Gaat geweldig zo. Smilie

OH........En fijne feestdagen allemaal !

Ron

 
 
Inderdaad! iedereen fijne feestdagen! Grijns Grijns
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #31 - 26. Dec 2010 om 13:17
 
Ik had de katana ook ff wat kleding gegeven om even te kijken wat het ongeveer word Cool
 

 

 

 
vraag me af hoe ver dit inveerd, denk niet dat er nog een spatbord tussen kan besluiteloos
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
PIIMFKAT
Tanto
**


KatanaClub.NL

Berichten: 70
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #32 - 27. Dec 2010 om 13:37
 
Begint al weer een aardige vorm te krijgen zo met dat jasje aan Peter.
alleen dat spatbordje zou dan een miniatuurtje moeten worden.
Ik blijf je project volgen en heel veel succes ermee. Cool Cool Cool
Naar boven
 
 

suzuki katana 1100 sz
suz.1100e (is niet meer)
hd lowrider 1340
E-mail   IP Gelogd
ron
Tanto
**


KatanaClub.NL

Berichten: 62
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #33 - 27. Dec 2010 om 16:53
 
Zo had Suzuki m meteen moeten maken  Smilie
Naar boven
 
 
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #34 - 27. Dec 2010 om 20:08
 
Citaat van ron op 27. Dec 2010 om 16:53:
Zo had Suzuki m meteen moeten maken  Smilie

 
idd.. helemaal in balans zo..
 
w.b. krappe ruimte voorwiel: meten is weten..  Steek Tong Uit dus het makkelijkste lijkt mij om m.b.v. een los spatbord en met een volledig uitgeveerde voorvork eens op te meten hoeveel ruimte er is.. (volledige veerweg is wrs vermeld in wrkplthndbk)..
 
als er idd te weinig ruimte is kun je eens kijken of je wat kunt "smokkelen" met de kuipophanging.. d.w.z. kuipje zoveel mogelijk omhoog brengen maar dat de "lijn" in het plaatwerk nog enigzins mooi door loopt.. (desnoods de tankophanging ook wat mm's liften.. en anders een laagprofielband (60 ipv 70) monteren zodat het sptbrd nog dichter op het wiel kan..)
verder is uiteraard de positie van de vorkpoten in de kroonplaten ook een grote factor maar daarmee wil je bij het proefrijden wrs toch nog wel wat kunnen bijstellen.. dus nu vooral ruimte zoeken op andere plekken..
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Wolfie
Tanto
**




Berichten: 57
Geslacht: female
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #35 - 29. Dec 2010 om 09:25
 
Damn dat is echt nice peter!!  Melig
Het ziet er al gruwelijk uit, en echt fijn dat de achtervering zn werk doet!
..hoe zou het straks rijden, spanneend!!....  Rollende Ogen Rollende Ogen Knipoog
Naar boven
 
 
  IP Gelogd
MCBKat
Wakizashi
****


B.S.M.F

Berichten: 320
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #36 - 29. Dec 2010 om 18:15
 
Waar heb je een voorspatbord voor nodig dan Huh
Is toch goed zo?
Naar boven
 
 

Kat 1100, 750SE, T350, RM465, GS1000, 750ET,1100ET,DR600
E-mail   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #37 - 29. Dec 2010 om 19:32
 
Citaat van MCBKat op 29. Dec 2010 om 18:15:
Waar heb je een voorspatbord voor nodig dan Huh
Is toch goed zo?

 
Dat vind ik nu dus ook Cool
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #38 - 30. Dec 2010 om 16:59
 
Mijn late kerstkadootje Cool beter laat dan nooit Steek Tong Uit
 
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
MCBKat
Wakizashi
****


B.S.M.F

Berichten: 320
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #39 - 30. Dec 2010 om 18:14
 

 
Maarruh, wat is het?
Niet zo ver inzoomen...
Naar boven
 
 

Kat 1100, 750SE, T350, RM465, GS1000, 750ET,1100ET,DR600
E-mail   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #40 - 30. Dec 2010 om 20:54
 
Citaat van MCBKat op 30. Dec 2010 om 18:14:


Maarruh, wat is het?
Niet zo ver inzoomen...

 
het is.... een yoshimura demper  Cool, de bochten komen later wel, weet nog niet hoe en wat.. besluiteloos
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #41 - 31. Dec 2010 om 03:15
 
mooi spul hoor..  Cool maar met dat gepolijste alu (toch?) hoop ik dat je ook een potje Belgom hebt besteld?  lippen verzegeld
 
w.b. een bochtenset zou je evt. eens naar een MAC kunnen kijken, al maken ze die alleen voor de eerdere GS(X)750/1100.. dus blijft het wrs gokken/aanpassen voor op de klapkat..  besluiteloos
goedkoop en goedkoop gemaakt  Grijns maar wel goeie pasvorm (op een 1100 kat tenminste..) en erg licht..
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #42 - 31. Dec 2010 om 13:48
 
Belgom heb ik wel staan  Cool die USD vork en kroonplaten zijn ook gepolijst, dus dat word zeker poetsen (ben ik niet zo dol op)
of die demper gepolijst is weet ik ook niet, maar die paar kleine stukkies af en toe ff poetsen vind ik niet zo erg, wilde graag een Yoshimura met 'made in japan'  er op, dus dan moet ik er ook wat voor over hebben.
 
Het is een bolt on demper, dus ik verzin daar later wel even wat op, zat zelf te denken om als ik aan de uitlaat toe ben hier even langs te gaan www.pajic-racing.nl
Die maken nog wel eens bochten op maat voor uitlaten, ben bang dat het wel flink wat gaat kosten besluiteloos, maar wie weet vind ik tegen die tijd nog een andere oplossing Smilie
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #43 - 21. Apr 2011 om 19:52
 
Nou nog een paar weekjes in de woestijn zitten en dan kan ik weer verder met dit projectje.
Wat ik me nu dus ff afvroeg was: Ik wil graag K&N filters op mijn carburateurs hebben, en als ik het goed heb is het handig om er ook een stage 3 jetkitje op te doen van dynojet?
en vraag 2, heeft iemand een link naar waar ik dat tegen een redelijke prijs kan bestellen? Ik kan hier niet zo goed zoeken omdat internet zo retetraag is hier besluiteloos
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #44 - 05. Jun 2011 om 21:15
 
Uitlaatje die in 1 keer paste Cool
Hij hangt wel wat laag op de grond, maar ik gok het er voorlopig ff op, hij kan altijd een beetje worden veranderd als het echt niet kan.
Nu even zsm verder met de kettinglijn...
 

 

 
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #45 - 05. Jun 2011 om 23:25
 
naais..  Cool
de demper lijkt mooi uit te lijnen met het kontje.. (al is dat wel beetje lastig te zien uit deze hoek)
heb destijds de Cobra rvs voorbochten op m'n GSX ingekort omdat ik ze ook te laag vond hangen (lastig met stoepjes..) ..een GSX-R-blok is toch een stuk hoger dan een GSX-blok dus als je de voorbochten daarvan gebruikt is dat het gevolg..
 
oh.. al een offset-tandwiel in japan besteld trws..? ik bedacht me dat we wellicht de verzendkosten konden delen als ik er alvast ook 1 bestel..
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Rozzy Longhair
Ama Goi Ken
***


Katana ni rei

Berichten: 183
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #46 - 08. Jun 2011 om 19:04
 
Gaat er goed uit zien allemaal  Grijns
Zijn de tank en het kuipje blootgesteld aan een spuitbus Hammerite Barbeque black?
Naar boven
 
 

GSX750S3 Katana
  IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #47 - 08. Jun 2011 om 23:56
 
Citaat van Rozzy Longhair op 08. Jun 2011 om 19:04:
Gaat er goed uit zien allemaal  Grijns
Zijn de tank en het kuipje blootgesteld aan een spuitbus Hammerite Barbeque black?

 
Dat is defensie ´teer´zwart  Cool, en dat voldoet prima voor de eerste periode als dat ding rijdend is.
Als ik hem later helemaal naar wens heb dan maak ik er wat meer werk van om hem een mooi kleurtje te geven. Knipoog
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
PIIMFKAT
Tanto
**


KatanaClub.NL

Berichten: 70
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #48 - 09. Jun 2011 om 18:29
 
dat defensie zwart ziet er nog netjes uit ook, is toch niks mis mee Smilie
Naar boven
 
 

suzuki katana 1100 sz
suz.1100e (is niet meer)
hd lowrider 1340
E-mail   IP Gelogd
madmax828
Yoribo
*


KatanaClub.NL

Berichten: 8
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #49 - 19. Jun 2011 om 12:40
 
Citaat van Peterrr op 08. Jun 2011 om 23:56:
Citaat van Rozzy Longhair op 08. Jun 2011 om 19:04:
Gaat er goed uit zien allemaal  Grijns
Zijn de tank en het kuipje blootgesteld aan een spuitbus Hammerite Barbeque black?


Dat is defensie ´teer´zwart  Cool, en dat voldoet prima voor de eerste periode als dat ding rijdend is.
Als ik hem later helemaal naar wens heb dan maak ik er wat meer werk van om hem een mooi kleurtje te geven. Knipoog

Hoe kan t dat die Duitsers denken dat alle Katana's uit Nederland zwart, of matzwart zijn?
Ghe he   Grijns
Naar boven
 
 
  IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #50 - 19. Jun 2011 om 13:32
 
Citaat van madmax828 op 19. Jun 2011 om 12:40:
Citaat van Peterrr op 08. Jun 2011 om 23:56:
Citaat van Rozzy Longhair op 08. Jun 2011 om 19:04:
Gaat er goed uit zien allemaal  Grijns
Zijn de tank en het kuipje blootgesteld aan een spuitbus Hammerite Barbeque black?


Dat is defensie ´teer´zwart  Cool, en dat voldoet prima voor de eerste periode als dat ding rijdend is.
Als ik hem later helemaal naar wens heb dan maak ik er wat meer werk van om hem een mooi kleurtje te geven. Knipoog

Hoe kan t dat die Duitsers denken dat alle Katana's uit Nederland zwart, of matzwart zijn?
Ghe he   Grijns

 
haha ja hoe zouden ze dat idee krijgen? nou ik vind het geen verkeerd kleurtje,, matzwart Cool
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #51 - 27. Jul 2011 om 21:50
 
Right.. maar weer ff posten over mijn vorderingen van mijn popup special Cool
 
ff een uitlaatsteuntje gemaakt, van een stukje alu, de 3e was eindelijk goed (3 keer is scheepsrecht ofzo)
In de toekomst kijk ik nog even naar stepjes voor de duopassagier, en dan daarmee de uitlaat te bevestigen, maar voorlopig is dit goed.  
 

 
Ketting en tandwielen heb ik ook, en een offset tandwiel dankzij Arnout, (bedankt Arnout!)
Moet nog wel de tandwielen recht achter elkaar zien te krijgen, maar beetje afdraaien hier en daar dan gaat dat wel lukken.
De kans bestaat wel dat er ipv een 180 bandje een 170 op moet, maar dat is geen ramp.
Ik ga dat nog maar ff goed uitmeten, want ik heb er geen zin in dat de ketting onder het rijden knapt besluiteloos
 

 
En voetsteppies was ook nogal een gedoe, maar heb de goeie positie wel gevonden nu, (rekening houden met de uitlaat enzo) alleen,, hoe krijg ik ze er goed en mooi op.. besluiteloos
Ik dacht eerst ik maak een gat door de framebuis en las daar een bus in vast, en dan de onderste bevestiging achter de framebuis maken.
Maar ga het toch anders doen, ik ga de schetsplaat zo aanpassen dat beide bevestigingen achter het frame komen, maar daar begin ik pas aan als ik de kettinglijn goed heb, want voor de rem-schakelset ga ik de hele motor weer uit elkaar halen om wat makkelijker aan het frame te kunnen werken.
Als ik de stepjes op deze positie heb kan ik de achterrem nog gebruiken ook Cool
 

 
 
 
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #52 - 27. Jul 2011 om 22:03
 
Ook zat ik te denken het kontje van de popup iets aan te passen zodat het wat op deze popup kat lijkt
 
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #53 - 28. Jul 2011 om 18:04
 
okeedan.. weer wat vooruitgang..  Cool
mooi kettingspul trws..  Melig
 
w.b. aangepast kontje.. alleen de "spatbord-flap" is eraf gezaagd en passagiersgedeelte van de buddy is aangepast, toch?  
die deuken zou ik niet in de tank slaan trws..  lippen verzegeld
 
w.b. stepjes.. vanwege de boutverbinding kun je die vrij eenvoudig loshalen en op een set eigengemaakte platen vastzetten.. (scharnierpunt pedalenspul ook op het stepje, dus da's allemaal erg makkelijk overzetten..)
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #54 - 28. Jul 2011 om 19:11
 
Citaat van arnout op 28. Jul 2011 om 18:04:
okeedan.. weer wat vooruitgang..  Cool
mooi kettingspul trws..  Melig

 
Danku danku,, het is een Tsubaki (X ring) Cool
 
Citaat van arnout op 28. Jul 2011 om 18:04:
w.b. aangepast kontje.. alleen de "spatbord-flap" is eraf gezaagd en passagiersgedeelte van de buddy is aangepast, toch?
die deuken zou ik niet in de tank slaan trws..  lippen verzegeld

 
Die deuken gaan we er zeker niet inslaan Schokkend
Er is meer afgehaald dan alleen het spatbord flappie, stukje van de kuip is er ook afgehaald.
Het idee kreeg ik ook van deze popup special, deze ken je vast wel van oldskool suzuki met z´n eigen gemaakte achterbrug
 
 

 
 
En zelf de platen maken voor de stepjes kan ook inderdaad, ik ga eerst ff kijken of ik deze een beetje mooi kan aanpassen, anders maak ik ze zelf idd
Maar eerst heb ik 3 weken vakantie vanaf volgende week... Maar ik ga af en toe wel ff naar mn werk om er mee aan de gang te gaan denk ik  Knipoog
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #55 - 02. Aug 2011 om 22:21
 
De kans bestaat wel dat er ipv een 180 bandje een 170 op moet, maar dat is geen ramp
 
Inbouwbreedte achtervork is hetzelfde als een gsx1100 frame.
Dus die 180 moet wel passen.
Ben ook begonnen met kettingloop van mn ESD.
Die Kwak zrx vork kon niet centraal in het frame vanwege die nogal gecompliceerde lagering dus moest eerst mn achterwiel centreren tov het frame.
Na wat meetwerk krijg ik een 530 ketting 2mm van hetframe en 1mm van de 180 band.
Er moet dan 6mm van de tandwielhouder afgedraaid worden.
Het achtertandwiel heeft ook een kleine offset btw.
Moest wel aan de binnenkant van het frame waar de ketting langsloopt ff de slijper gebruiken om wat orginele dikke lasrupsen en bus van de voetsteun bevestiging vlak te krujgen wat ook weer een mm scheelt.
 
Vind de kleurstelling van die laatste foto super trwns.
Witte velgen maken die 17 inch velgen optisch wat groter
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: waar ik ook nog bezig ben...
Reageer #56 - 06. Sep 2011 om 17:41
 
Zo,, even weer een kleine update.
 
Ik heb de tandwieldrager af laten draaien, en voor wat van het afstandsbusje wat achter het voorste tandwiel zat ook wat af laten draaien en nu lijkt de ketting recht te zitten. Hij loopt vrij van het frame (niet heel veel, maar hij loopt vrij) en hij schuurt net iets tegen de achterband aan (maar dat slijt wel weg Rollende Ogen)
Nu moet ik alleen nog even een schakeltje tussen de ketting weghalen en dan moet het goed zijn  Cool
 
volgende stap is de voetstepjes er op krijgen...
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
Pagina's: 1