Welkom, Gast. Alsjeblieft Log In.
Ga naar KatanaClub.NL
19. Sep 2011 om 13:18


Pagina's: 1 
Nieuw katspul.. (Gelezen 1051 maal)
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Nieuw katspul..
31. Jan 2011 om 01:38
 
ik kwam een paar aantrekkelijke koopjes tegen op de duitsche ebay en kon het niet laten een bod te doen..  beschaamd
 
redelijk nette 750 buddyseat voor weinig en kontje was helemaal goedkoop..
 

 
extreem foute maar strakke "Speer" tank waarvan de lak (helaas?) nog best goed bleek na het verwijderen van een laag vuil..  
 

 
ook een XJR-achterbrug aangeschaft..
 
hmm.. wat zullen we daar nu eens mee gaan doen?  Knipoog
 
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
ron
Tanto
**


KatanaClub.NL

Berichten: 62
Re: Nieuw katspul..
Reageer #1 - 31. Jan 2011 om 17:15
 
Achterbrug aan mij verkopen?
 
Ron
Naar boven
 
 
E-mail   IP Gelogd
Rozzy Longhair
Ama Goi Ken
***


Katana ni rei

Berichten: 183
Re: Nieuw katspul..
Reageer #2 - 31. Jan 2011 om 19:27
 
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Zit er dan toch weer een Kat aan te komen??  Smilie
Naar boven
 
 

GSX750S3 Katana
  IP Gelogd
tomcat
Yoribo
*


KatanaClub.NL

Berichten: 40
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #3 - 31. Jan 2011 om 19:37
 
Hummmmmmm, daar lijkt het goed op, nu alleen nog 6 sloten en hoogspanning erop zodat ze d'r afblijven met hun p$ten. Boos
Naar boven
 
 

Suzuki GSX 750 ES 1985
Suzuki RF 900 R 1994
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #4 - 31. Jan 2011 om 20:46
 
Citaat van ron op 31. Jan 2011 om 17:15:
Achterbrug aan mij verkopen?

 
hmm..  sure, if the money is right  Grijns maar dan kun je goedkoper op ebay terecht..   Steek Tong Uit  
ik heb anders nog wel een Thunderace-brug voor je voor weinig (er zit wel een deuk in de lagerzitting helaas..)
 
Citaat van Rozzy Longhair op 31. Jan 2011 om 19:27:
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Zit er dan toch weer een Kat aan te komen??  

 
yep.. m'n GSX-project is daarmee niet meteen van de baan want ik laat de EX/ET-plaatwerkophangpunten zoveel mogelijk zitten.. plan was om snel om te kunnen bouwen van EX/ET naar kat en terug, maar ik ga me eerst vooral richten op de kat-uitvoering.. maargoed.. het blok is ook nog veel werk (niet uitgelijnde krukas, klemmende vrsnllngsbk, kromme kleppen..) maar eerst maar even het rijwielgedeelte weer in elkaar zetten.. "nieuw" voorvorkje en remklauwen komen binnenkort ook binnen met de post..
daarnaast nog zat spul nodig (beetje veel leentjebuur gedaan bij opbouw van m'n EFE destijds lippen verzegeld )
 
Citaat van tomcat op 31. Jan 2011 om 19:37:
Hummmmmmm, daar lijkt het goed op, nu alleen nog 6 sloten en hoogspanning erop zodat ze d'r afblijven met hun p$ten.

 
yes.. de EFE staat nu iig vast met een zware ketting.. ik heb ergens ook nog een spyball-alarm liggen dat ik al jaren van plan was/ben om te installeren.. maarja, van een alarm stuurt'ie nou eenmaal niet beter/sneller.. Rollende Ogen
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #5 - 31. Jan 2011 om 21:44
 
Yes !  Smilie
Doneer bij deze een linkerzijdeksel....
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #6 - 01. Feb 2011 om 01:33
 
Citaat van Daan op 31. Jan 2011 om 21:44:
Yes !  Smilie
Doneer bij deze een linkerzijdeksel....

 
thanks!  Smilie
mailtje gestuurd..
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #7 - 01. Feb 2011 om 15:36
 
Ik zie dat je goed bezig bent Arnout  Cool
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #8 - 03. Feb 2011 om 15:06
 
okeedan.. heb van Danny een zeer genereuze Katana-plaatwerk-donatie in het vooruitzicht gekregen..!  Schokkend  woorden schieten te kort.. superbedankt!  Smilie
euh.. dank-T-shirtje is al onderweg..  Melig
 
ondertussen wat aan het nadenken geweest over de achterbrug en vering.. I.v.m. voldoende ruimte voor de ketting/achterbruglagering wilde ik eerst een gedeelte van het frame loszagen en 1cm verder naar buiten weer vastlassen, maar dan gaat het zijdeksel niet meer passen (en 't ziet er wrs ook wat rommelig uit).. dus ga nu wrs een "keep" uit de binnenkant van de framebuizen halen a la de kat van Stevea van oldskool..
 
ook over de locatie van de schokbreker wat zitten filosoferen.. met schokbrekers is het manco dat de veerweg een stuk korter is dan met een monoshock-constructie.. om de verweg van twin shocks te kunnen vergroten kun je ze vlakker leggen..
heb met dat idee wat in autocad zitten puzzelen (maatv. is niet super nauwkeurig, het gaat  even om het principe) en d.m.v. de nieuwe "constraint"-functies was het mogelijk een modelletje maken waarbij de swingarm-geometrie
gemakkelijk gemanipuleerd kan worden zonder lastig rekenwerk..
 

 
nadeel van het vlakker leggen van de schokdempers is wel dat er wrs stuggere veren nodig zullen zijn.. maargoed, dat zien we dan wel weer..
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #9 - 06. Feb 2011 om 19:58
 
Citaat van arnout op 03. Feb 2011 om 15:06:
..dus ga nu wrs een "keep" uit de binnenkant van de framebuizen halen a la de kat van Stevea van oldskool..

 
zo gezegd, zo gedaan.. althans.. een beginnetje gemaakt..  Knipoog
eerst netjes opgemeten en afgetaped en dan slijpen maar..
 

 
pfff.. je komt er verrot slecht bij met een slijpertje dus een stuk gewoon met de zaag gedaan.. 'tis danook nog niet af..
morgen wel alvast een stukje rechthoekige koker halen als basismateriaal om de open framebuizen mee af te dichten.. (kokert overlangs doormidden waardoor je U- en/of L-profielen overhoudt..)
 
pfff(2) ..tijdens het slijpwerk ook weer 'ns mijn eigen laswerk van -tig jaar geleden van dichtbij bekeken..  lippen verzegeld dat wordt gladslijpen en gedeeltelijk overnieuw..
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #10 - 07. Feb 2011 om 19:34
 
Hatsjiekiedee, geen half werk !
Ga je het scharnierpunt van de swingarm ook verzetten eigenlijk ?
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #11 - 08. Feb 2011 om 03:10
 
Citaat van Daan op 07. Feb 2011 om 19:34:
Ga je het scharnierpunt van de swingarm ook verzetten eigenlijk ?

 
yep.. was al een oud plan met m'n GSX-frame.. de scharnierpuntbussen had ik al verwijderd..
de lastigheid is alleen het bepalen hoeveel lager e.e.a. moet komen.. zoveel variabelen.. zit nu aan iets van 8mm te denken..
vandaar ook die "hap" uit de onderste framebuis.. normaliter is de ketting hier maar net vrij dus als je dan de boel laat zakken wordt 't te krap wrs..
ik wil die buis nog wel extra verstevigen aan de voorzijde..  
 
vandaag de remklauwen binnengekregen maar de bijbehorende voorvork die ik eerder had gekocht wil maar niet komen..  Droevig
geen reactie op mailtjes.. vorkje was wellicht ook wel erg goedkoop en heeft de verkoper zich bedacht..  Rollende Ogen
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #12 - 08. Feb 2011 om 21:49
 
Waarom geen excentrisch (en dus variabel) scharnierpunt a la kwak-kettingspanner model.
Samen met de kettingspanner aan je achterwiel kan je echt alle kanten op.....
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #13 - 09. Feb 2011 om 02:04
 
Citaat van Daan op 08. Feb 2011 om 21:49:
Waarom geen excentrisch (en dus variabel) scharnierpunt a la kwak-kettingspanner model.

 
hmm.. tja, ik heb aan zoiets zitten denken maar dan in een versie met losse platen aan weerszijden (dus verticaal slobgat in frame, plaatje met gat op bep. hoogte dat in uitsparing valt en door de as en moer tegen het frame geklemd wordt.. voor een andere afstelling even andere plaatjes maken met gat op andere hoogte).  Die excenters zien er leuk uit maar ben er geen fan van.. is ook lastig om da boel na verstelling weer uitgelijnd te krijgen..  besluiteloos
 
goed..  
ben weer bezig geweest en ben nu zo ver dat de uitsparing/keep enigzins af is..  
 

 
voordat de gedeeltes koker erin gaan wil ik eerst een extra versteving-rib in de open profielen inlassen.. daarmee hoop ik wat verloren stijheid weer terug te kunnen winnen..  
 
goed.. eindelijk bericht gehad van de voorvork verkopert.. z'n vriendin moet zonodig een kind werpen maarja, daar heeft hij toch geen last van zou je denken? tsss.. prioriteiten stellen, ja!     Boos
 
anyway.. de remklauwen die op een voorvork liggen te wachten (nee, geen monoblocks ..) :
 

 
nu we toch plaatjes aan het schieten zijn:
de onderdelenberg met op voorgrond de Kat-donatie van Danny..   Smilie
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #14 - 09. Feb 2011 om 22:32
 
O nou, dat wordt rijden dan al deze zomer.....
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #15 - 11. Feb 2011 om 00:29
 
Citaat van Daan op 09. Feb 2011 om 22:32:
O nou, dat wordt rijden dan al deze zomer.....

euh..  Schokkend  sure..!  lippen verzegeld
 
right.. voorvork is binnen..!  
 

 
meteen aan de schoonmaak gegaan want de verkopert had niet de moeite genomen om dat te doen.. (tja, hij heeft er danook niet veel aan verdiend..  Grijns )
afgezien van wat krasjes is er eigenlijk maar 1 ding dat aandacht nodig heeft: een lekke dempingsafsteller bovenop 1 van de poten.. hmm.. zal 'ns even in de fiches moeten duiken om te zien of die los kan om gerepareerd te worden..
het chroom is iig als nieuw dus da's 't belangrijkste..
 
ander puntje van onzekerheid was de lengte van de vork.. heb er lang naar zitten zoeken online maar nergens info kunnen vinden (KTM SoeperDuuk).. ook de verkoper gemaild hierover maar de biedingstijd liep toen al af..
te kort zou betekenen een hoop werk aan het maken van verlengstukken..
gelukkig bleek 'ie net lang genoeg (voor wat ik van plan ben tenminste) nl. 750mm as-tot-b.k.vorkbuis.. hierbij is de bovenste kroonplt. ook "stepped" wat ook weer een cm oplevert..
 
goed.. meteen al zitten puzzelen hoe 'ie in het balhoofd moet gaan passen.. meten en denken en dan tot de conclusie komen dat de standaard balhoofdpen sowieso aangepast moet worden (rare lagermaat maar vooral te lang)..
dus de pen eruit geperst (kroonplaat eerst heet stoken) en dan zien dat de o.k. van de pen 30mm in diameter is.. precies hetzelfde als GSX-en en olie-GSX-Rrren.. mazzel..  Cool
 
had van m'n EFE nog een balhoofdpen liggen (er al eerder uit geperst) ..dus die gaat er zometeen in.. (ligt even te drogen van haast-laklaag..
 

 
ondertussen verder niks meer aan het frame gedaan.. geen tijd gehad om naar de metaalwinkel te gaan voor de benodigde grondstoffen...  Droevig
naja.. geen haast toch?  Knipoog
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #16 - 11. Feb 2011 om 22:04
 
Hee, die kelken liggen in de weg  Grijns
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #17 - 12. Feb 2011 om 02:17
 
Citaat van Daan op 11. Feb 2011 om 22:04:
Hee, die kelken liggen in de weg  Grijns

 
tja, er ligt hier wel meer spul in de weg..   lippen verzegeld
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Rozzy Longhair
Ama Goi Ken
***


Katana ni rei

Berichten: 183
Re: Nieuw katspul..
Reageer #18 - 12. Feb 2011 om 21:17
 
Dat gaat weer een aardig project worden....goed bezig
Citaat:
tja, er ligt hier wel meer spul in de weg

M'n voet is afgelopen donderdag weer helemaal okee verklaard zodat ik weer kan gaan trainen.
Oftewel, dan ben ik weer bij je in de buurt om die rempomp op te halen, scheelt je toch al gauw weer 5 vierkante centimeter ruimte  Grijns
Naar boven
 
 

GSX750S3 Katana
  IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #19 - 13. Feb 2011 om 00:16
 
Citaat van Rozzy Longhair op 12. Feb 2011 om 21:17:
M'n voet is afgelopen donderdag weer helemaal okee verklaard..

okeedan..! donderdag rempomp ophalen lijkt me prima..
ik stuur je wel een mailtje..
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #20 - 16. Feb 2011 om 00:04
 
eindelijk de staalprofielen opgehaald en er mee aan de slag gegaan.. ondertussen wel bezig geweest met het frame maar foto's van alleen maar afgeslepen beugeltjes en gladgeslepen lelijke plekjes zijn nou eenmaal niet erg spannend..  Rollende Ogen
 
right.. even grof wat stukken uit de koker geslepen en gekeken hoe e.e.a. zo uitkomt..
 

 
1 zijde van de koker (lasnaad) bleek niet helemaal vlak dus die kant was niet direct bruikbaar.. sowieso is het grotere stuk (door de warmte van 't slijpen?) kromgetrokken.. dus dat moet even teruggemept..
 
voor de tussenruimte moet er uiteraard nog een vulstukje komen.. maar, verder eerst zitten puzzelen hoe de versterkingsribben er in moeten..
 

 
verder wat aan het zoeken naar nog benodigde onderdelen en bedenken hoe allerlei details moeten.. vooral hoe de km-teller aangedreven moet gaan worden.. (vooras is te dik voor gebruikelijke tellerkastjes.. en een elektronische sensor gebruiken zou een zware ingreep in de katana-tellers noodzakelijk maken..  besluiteloos )
 
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #21 - 17. Feb 2011 om 15:17
 
Dat is wel een heftig stukje slijp, zaag en laswerk wat je aan het doen bent Schokkend ik ben beniewd naar hoe dit verder gaat  Knipoog
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #22 - 17. Feb 2011 om 22:21
 
Citaat van Peterrr op 17. Feb 2011 om 15:17:
Dat is wel een heftig stukje slijp, zaag en laswerk wat je aan het doen bent..

 
tja, het lijkt wellicht wat overdreven om zoveel moeite te doen voor slechts 1cm meer kettingruimte.. (sommige mensen zetten er gewoon een autokrik tussen..  Rollende Ogen) maar ik weet zeker dat er dan later ongetwijfeld een moment zal zijn van "had ik toentertijd toch maar.."   besluiteloos
als er iets toch niet helemaal naar je zin is aan je bike dan blijft het maar knagen.. (tenminste, bij mij wel..  beschaamd)
 
daarom heb ik danook de balhoofdpen weer losgehaald uit de onderste kroonplaat.. de clip onderaan de EFE-pen zat me toch wat te los in de overmaat "sponning".. ook is 'ie voor het mooie net wat te kort.. dus heb een extra "sponninkje" gefreesd waar de clip in valt en wordt vastgeklemd.. ook steekt de pen daardoor meteen een paar mm verder uit waardoor 'ie beter uit komt bij het bovenste lager..
 

 
beetje lastig te zien wellicht? (uiteinde clipje is net te zien.. zwarte stipjes zijn merktekens voor 't frezen trws..)
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #23 - 18. Feb 2011 om 23:29
 
Ga je die verstevigingsribben alleen aan het ronde gedeelte lassen of ook samen met die plaatjes die de boel afdekken ?
 
en een elektronische sensor gebruiken zou een zware ingreep in de katana-tellers noodzakelijk maken..
 
Analoge elektronische snelheidsmeter schaalverdeling aanpassen, digitale km-teller, why not, ruimte zat, leuk werk en die mossel is zo open hoor  Knipoog
 
 
 
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #24 - 19. Feb 2011 om 02:13
 
Citaat van Daan op 18. Feb 2011 om 23:29:
Ga je die verstevigingsribben alleen aan het ronde gedeelte lassen of ook samen met die plaatjes die de boel afdekken ?

 
ha..! iemand die het probleem heeft doorzien!   Grijns [bonuspunten]
ik heb daar idd ook over zitten denken en heb bedacht om gaten te boren in de platen -om de 2cm ofzo- ter hoogte van de ribben om daar toch e.e.a. aan elkaar te kunnen bakken..
maargoed.. heb nu pas de eerste lasjes in de ronde buis gelegde en.. 't was wel weer even wennen..  besluiteloos
te lang niet gelast.. 'tis maar goed dat er dadelijk een plaat erheen gaat..  Grijns
 
Citaat van Daan op 18. Feb 2011 om 23:29:
Analoge elektronische snelheidsmeter schaalverdeling aanpassen, digitale km-teller, why not, ruimte zat, leuk werk en die mossel is zo open hoor  Knipoog

 
sure, moet kunnen.. heb ook al naar mogelijke donor-tellers gekeken.. kost alleen wel weer erg veel tijd..  besluiteloos
ik weet het nog niet.. even aankijken..  
heb ook al naar andere tankdoppen zitten kijken.. ook al zo voorbarig..  Rollende Ogen eerst maar 'ns dat frame af zien te krijgen..
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #25 - 20. Feb 2011 om 22:35
 
goed.. de verstevigingsribben zitten nu vast en zijn op hoogte geslepen..
 

 
het lijkt mega-langzaam te gaan maar ik werk er toch bijna elke dag aan..  lippen verzegeld
ligt een beetje aan beperkte laskwaliteiten en dat het lassen met elektrodes eigenlijk sowieso k*dt is..  Rollende Ogen vooral dunner plaatmateriaal is lastig.. en dan is er nog het eeuwige wegbikken van de slakken en het wegslijpen van de insluitingen hiervan..  Droevig
naja.. ooit zal 't af komen..
oja.. door de krimp van de lassen is het verjongde deel 1mm naar binnen gekomen.. aaii.. beginnersfout..  beschaamd
bij het vastlassen van de vlakke platen t.z.t. zal er dus toch even een krik aan te pas moeten komen..  
 
verder de boutgaten van de oude voetsteunen dichtgelast.. ik ga binnenkort uitzoeken waar precies de nieuwe ophangpunten van de diy "rearsets" moeten komen.. wrs toch op een plek dat de voetsteunen een katana-achtige positie krijgen..
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #26 - 22. Feb 2011 om 23:10
 
okeedan, de bovenste plaat zit er in..  Cool
nog alleen effe puntsgewijs vastgezet.. nu met krik tussen de framebuizen tegen het kromtrekken (is nu weer enigzins  recht)..
 

 
die dikke lasbobbels zijn plekken waar ik door voorgeboorde gaten heen een verbinding met de ribben heb gemaakt.. e.e.a. is dus nu doorgaand met elkaar verbonden..
de haakse randen had ik eigenlijk nog vantevoren op maat moeten maken maar had effe geen geduld meer.. de plaat moest er gewoon vandaag in..  Grijns  zinkprimer was ook nog niet droog.. naja.. die kan nu drogen..
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #27 - 23. Feb 2011 om 22:37
 
Dat gaat de goeie kant op !
 
.. de plaat moest er gewoon vandaag in..  
 
Haast ?  Knipoog
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #28 - 24. Feb 2011 om 00:04
 
Citaat van Daan op 23. Feb 2011 om 22:37:
Haast ?  Knipoog

 
de schorsing loopt 3 maart af..  besluiteloos  maar bij nader inzien toch maar weer verlengd..  Knipoog
 
kwam er vandaag achter dat ik eigenlijk een deel van de bus van de achtervork-as beter alvast aan die plaat had kunnen lassen.. ik kan 'm nog wel op z'n plaats schuiven maar vastlassen wordt even denkwerk..  lippen verzegeld
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #29 - 24. Feb 2011 om 23:51
 
Lijkt me eigelijk handiger om die bus er pas in te lassen als je zo'n beetje al het laswerk aan de rest klaar hebt ivm met kromtrekken.
Misschien zellfs met achtervork erin om een beter zicht te krijgen of ie wel recht zit.
Wat wordt trouwens de nieuwe diameter van de scharnieras ?
Moest bij mn kat-verbouwing vorig jaar die bussen ruimen ( Zaten niet lekker recht tegenover elkaar, waars ook krom getrokken tijdens eerder laswerk) en had net niet die verstelbare ruimer met de dia meter van de standaard dikte as.
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #30 - 25. Feb 2011 om 03:42
 

Citaat van Daan op 24. Feb 2011 om 23:51:
Lijkt me eigelijk handiger om die bus er pas in te lassen als je zo'n beetje al het laswerk aan de rest klaar hebt ivm met kromtrekken.

kromtrekken gebeurt als er langere delen aan elkaar worden gelast met een doorgaande las.. (eenvoudige oplossing: ketting-las).. die bus er in lassen zou toch een vrij "lokale" aangelegenheid zijn dus niet al teveel kans op kromtrekken methinks..
maargoed, ik ga i.p.v. een bus nu een verdiept/verzonken draaipunt maken.. waarbij de boutkop (moer aan rechterkant) deels wegvalt in het frame.. dus die bus wordt een "emmertje".. Knipoog
het deel dat ik vantevoren wilde vastlassen was dus een dikke ring.. hierop zou ik dan later een stukje dikke buis lassen (helaas nog geen goeie diameter buis gevonden)
 
Citaat van Daan op 24. Feb 2011 om 23:51:
Misschien zellfs met achtervork erin om een beter zicht te krijgen of ie wel recht zit.

het plan is/was is om het linker gat/draaipunt gewoon helemaal af te maken op de nieuwe positie en dan daarmee de positie aan de rechterkant te bepalen m.b.v. assen, stukjes touw of anderswat..
rechterbus vastlassen met de as er door heen lijkt verder iid een goed idee..
 
ik reken er niet op dat mijn frame helemaal "recht" is.. is 2x hardgrondig met het asfalt in aanraking gekomen.. heb verder al eens het subframe een zetje gegeven toen ik er achter kwam dat het een cm uit het lood stond..  lippen verzegeld
ik ga me w.b. de achtervork eerst richten op de motorblok-ophangpunten als referentie.. daarna een check met van het balhoofd door de voorvork er eens in te passen.. (lagerset net besteld)..
 
Citaat van Daan op 24. Feb 2011 om 23:51:

Wat wordt trouwens de nieuwe diameter van de scharnieras ?

20mm.. XJR1200-as
 
Citaat van Daan op 24. Feb 2011 om 23:51:

Moest bij mn kat-verbouwing vorig jaar die bussen ruimen ( Zaten niet lekker recht tegenover elkaar, waars ook krom getrokken tijdens eerder laswerk) en had net niet die verstelbare ruimer met de dia meter van de standaard dikte as.

 
verstelbare ruimer?  Huh ..tja, als je dan sommige mensen bezig ziet met een boormachine met dikke boor er in..  Rollende Ogen
 
vandaag trws het onderste deel van de in te lassen koker/plaat op maat geslepen.. maar besloot toen om de inkeping voor de ketting toch nog ietsje dieper te gaan maken..  
verder de bovenste plaat afgelast met dunnere electrodes.. pfff.. lastig werken (plakt snel vast  Boos) maar begin het weer een beetje onder de knie te krijgen..  
 
 
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #31 - 26. Feb 2011 om 02:01
 
right.. vandaag effe de boel dicht gemaakt..
 

 
eerst de onderste "ketting-keep" nog wat uitgediept alvorens het pasmaken van de koker/plt.. daarna onder- en bovengedeelte verbonden met een taps stukje pas-plaat.. die 3 delen flink vastgebakken met dikke laselectrodes.. en dat laste meteen toch 100x beter dan dat gepiel met dunne electrodes.. zo'n beetje de enige lassen die er een beetje uit zien..  beschaamd
 
goed.. uiteraard moet een deel nog afgelast worden ('t spul staat nu wat af te koelen) en vlakgeslepen enz enz.. maar iig weer een stuk opgeschoten..  Knipoog
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #32 - 01. Maa 2011 om 20:18
 
hoewel het frame nog lang niet af is toch effe de boel als proef inelkaar gezet (voorzover mogelijk) om te zien hoe e.e.a. er zo'n beetje uit gaat zien..
 

 
de diverse assen/bussen moeten nog (passend) gemaakt worden dus voor nu slechts een check op de algemene geometrie..  
fout tankje staat trws verrassend goed..  Schokkend
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Rozzy Longhair
Ama Goi Ken
***


Katana ni rei

Berichten: 183
Re: Nieuw katspul..
Reageer #33 - 01. Maa 2011 om 22:22
 
Issie nou zo kort of lijkt dat op de foto gewoon zo.
Belooft wel wat moois te worden  Smilie
Naar boven
 
 

GSX750S3 Katana
  IP Gelogd
tomcat
Yoribo
*


KatanaClub.NL

Berichten: 40
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #34 - 01. Maa 2011 om 23:03
 
Geweldig gewoon! Maar lijkt zo inderdaad kort, maar ik weet dat lenzen enorme vertekening kunnen hebben dus zegt niet alles.
Succes met verderwerken.
Naar boven
 
 

Suzuki GSX 750 ES 1985
Suzuki RF 900 R 1994
E-mail   IP Gelogd
ron
Tanto
**


KatanaClub.NL

Berichten: 62
Re: Nieuw katspul..
Reageer #35 - 02. Maa 2011 om 00:10
 
Mooie wielen....   Smilie
 
Wordt een stoer brommertje !
Naar boven
 
 
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #36 - 02. Maa 2011 om 19:48
 
Citaat van Rozzy Longhair op 01. Maa 2011 om 22:22:
Issie nou zo kort of lijkt dat op de foto gewoon zo.

 
neehoor.. komt door groothoeklens.. makkelijkste manier om huisraadmeuk niet mee op de foto te zetten.. lippen verzegeld
wielbasis is iets van 1500-1540 dus lang zat..
 
Citaat van ron op 02. Maa 2011 om 00:10:
Mooie wielen....   Smilie

yes.. ik had nog wat moois staan onder een laag stof..  Knipoog
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #37 - 02. Maa 2011 om 20:19
 
hee, Astralites ?  
17 of 18 "?
Als een speer.......... Melig
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #38 - 03. Maa 2011 om 15:42
 
Mooie velgen zeg, staat em goed Cool
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #39 - 04. Maa 2011 om 01:24
 
Citaat van Daan op 02. Maa 2011 om 20:19:
hee, Astralites ?
17 of 18 "?

 
17" èn 18"..   Knipoog  ex-Rastec..
voorwiel is wel wat aan de smalle kant met 3.0".. wellicht nog een keer omruilen ofzo..
 
Citaat van Daan op 02. Maa 2011 om 20:19:
Als een speer.......... Melig

ach, een speer is toch ook een soort mesje, niet?  besluiteloos
 
vandaag een beetje aan het puzzelen geweest met de vooras.. org. as van voorvork is 30mm maar daar is geen kilometertelleraandrijfkastje voor te vinden.. echter wel voor 25mm dikke assen, het gaat nu een combi van een SV1000 as met ZXR750 kastje worden en 42x25x12 wiellagers.. passing in vorkpoten d.m.v. vulbussen danwel afdraaien van de as..
heb nog even gedacht over het transplanteren van een digitale km-teller in de Katana tellerkast.. maar zie dat bij nader inzien toch niet zitten.. A) zonde van het origineel.. B) hoop gepruts en onzekere uitkomst.. C) tijd beter te besteden aan nuttigere zaken..  Knipoog
anywayz.. gisteren de achtervorklageringsbus(buis?) op lengte gemaakt.. de achtervork zelf moet nog iets smaller (past nu alleen zonder stofkappen).. de lagers zijn niet super maar zijn nogal duur dus toch maar hergebruiken..
 
right.. verder aan het passen en meten geweest of de accu net in het voorste stuk van de achtervork past (wel apart ophangen aan frame natuurlijk) en dat past maar is toch wat krap met inveren.. hmm.. msschn een andere maat accu proberen..  besluiteloos
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #40 - 07. Maa 2011 om 01:35
 
right.. vandaag weer bezig geweest met de kat..  
gat in kroonplaat 1mm opgeruimd (geen ruimer dus veel improviseren.. valt me uiteindelijk nog mee hoe strak het geworden is..  Smilie) waarmee 'ie nu over de EFE stelmoer past.. (is een apart ding wgs de extra bus die erop zit..)
 
volgend puntje was het passend maken van de tank.. de tank blijft nl. met z'n voorste ophangpunten hangen op de verstevingsbuizen naar het balhoofd.. had al een deel van de ophangpunten weggeslepen maar dat bleek niet voldoende dus rigoreuzere maatregelen waren nodig om 'm verder op z'n plek te laten zakken..
duss.. met brander&bolkophamer (of iets wat daar op leek) wat deuken geslagen wat redelijk goed ging maar een enorme herrie gaf..  beschaamd achteraf gezien had ik beter ook eerst wat lak weg kunnen tollen.. de chemische brandlucht hangt zelfs na uitvoering luchten nog steeds in m'n huis..  
 
verder bezig geweest met plaatsbepaling van de voetsteunen toen ik me bedacht dat het wellicht handig zou zijn om toch even de kettingloop te checken.. eerst leek het erop alsof er zeer veel ruimte over was maar een tweede check nu in ingeveerde positie leverde helaas een andere conclusie op:
 

 
aii.. dat gaat niet goed gaan zo..   Droevig  tja.. te veel aannames en te weinig meten..  beschaamd
 
dat moet overnieuw.. dus bovenste deel eruit slijpen en een nieuw stuk er wat hoger terug in zetten..

 
naja.. beter er nu achter komen dan pas als de verse lak er al op zit..  besluiteloos
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #41 - 07. Maa 2011 om 21:42
 
Bummer...
Stugge langere veren is geen optie neem ik aan  Steek Tong Uit
Wel weer goed voor de laspraktijkuren.
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #42 - 09. Maa 2011 om 03:42
 
Citaat van Daan op 07. Maa 2011 om 21:42:
Bummer...
Stugge langere veren is geen optie neem ik aan  Steek Tong Uit
Wel weer goed voor de laspraktijkuren.

 
hmm.. die veren moeten wellicht sowieso stugger.. maarja, als 't niet past moet 't overnieuw.. tja..  besluiteloos wel weer alvast een voorraadje verse electrodes gehaald.. 'ns kijken of het hiermee beter lukt dun materiaal te lassen zonder gaten te maken..  Grijns
 
goed.. ondertussen bezig geweest met het plaatwerk te passen.. en m.b.v. veel ijzerdraad & tape kreeg ik dit:
 

 
yeah.. vreselijke kleuren.. I know.. lijkt wel een lapjeskat..  Rollende Ogen
 
dus effe in photoshop zitten knoeien:
 

 
da's heel wat strakker.. uiteindelijke spuitwerk weet ik nog niet zo precies.. zien we t.z.t. wel..
 
opvallend was dat de buddyseat op 1 of andere manier niet lekker past.. kan 'm niet op zowel de voorste als de achterste rubbers op het frame leggen.. zou er dan toch een groter verschil zitten tussen de "gewone" en de Katana-frames behalve alleen de driehoekjes?   Smilie
is uiteraard wel op te lossen, is alleen effe zoeken naar de goeie positie..
oh.. de "beugel" achterop het frame moest helaas sneuvelen om de buddyseat nog enigzins op z'n plaats te krijgen.. heb er nu een buis tijdelijk tussen de framebuizen in vastgebout tegen het mogelijk vervormen..
 
right.. vrlpg dus verder de ophangposities voor het plaatwerk verder fine-tunen en die markeren voor de tweede las-ronde..
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
ron
Tanto
**


KatanaClub.NL

Berichten: 62
Re: Nieuw katspul..
Reageer #43 - 09. Maa 2011 om 10:58
 
Jeetje, wou dat ik zo handig was met fotoshop  Schokkend  Word blits zo.  
 
Naar boven
 
 
E-mail   IP Gelogd
Rozzy Longhair
Ama Goi Ken
***


Katana ni rei

Berichten: 183
Re: Nieuw katspul..
Reageer #44 - 09. Maa 2011 om 22:28
 
Ik ga ook voor foto twee  Smilie
Gaat er wel gaaf uitzien zo.
Heeft dat ruitje nou een groentesoep kleur?
Naar boven
 
 

GSX750S3 Katana
  IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #45 - 10. Maa 2011 om 02:05
 
Citaat van ron op 09. Maa 2011 om 10:58:
Jeetje, wou dat ik zo handig was met fotoshop

ach.. is eigenlijk niet moeilijk if you know how.. maar dat geldt eigenlijk met alles..  Knipoog  
 
Citaat van Rozzy Longhair op 09. Maa 2011 om 22:28:
Ik ga ook voor foto twee  Smilie
Heeft dat ruitje nou een groentesoep kleur?

 
groentesoep?  Huh ah ja, idd zeg.. nee, geen groentesoep-ruitje.. kleur komt wrs door weerspiegeling van -kort daarvoor nog- groene kuipje.. vergeten mee te fotosoepen..  Grijns
 
maargoed.. "foto twee" is slechts bedoeld als "blank canvas", def. ontwerp moet nog bedacht gaan worden..
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
MCBKat
Wakizashi
****


B.S.M.F

Berichten: 320
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #46 - 10. Maa 2011 om 13:03
 
Wat is er mis met foto 1 dan, houden zo, niks meer aan doen  Rollende Ogen
Naar boven
 
 

Kat 1100, 750SE, T350, RM465, GS1000, 750ET,1100ET,DR600
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #47 - 17. Maa 2011 om 21:05
 
Citaat van MCBKat op 10. Maa 2011 om 13:03:
Wat is er mis met foto 1 dan, houden zo, niks meer aan doen  Rollende Ogen

 
tja.. is idd wel "even weer us wat anders"..  Grijns of "apart" zoals Frans Bauer zou zeggen..  besluiteloos
 
anyway.. tijdje weinig tijd gehad.. (werk en andere shit) dus niet veel gedaan aan de kat..
 
toen de onderdelen van ebay eindelijk begonnen binnen te druppelen, toch aan de slag gegaan met de vooras..
 

 
zoals eerder uiteengezet heb ik gekozen om een 25mm vooras te gaan gebruiken (i.p.v. de 30mm as van de KTM voorvork) om toch nog een tellerkastje te hebben om de Katana-km-teller aan te kunnen drijven..
kastje heeft nog een extra tussenblikje nodig (voor de aandrijving) en moet smaller gemaakt (bus steekt uit), maar doet moet lukken.. verder uiteraard nog een kabel zoeken en dat afwachten of er idd de juiste snelheid zal worden weergegeven (vlgs sommige bronnen is de overbrengingsverhouding bij japanse motorfietsen meestal hetzelfde en hangt alleen af van de wielmaat waar 't kastje bij hoort)..
 
de steekas blijkt een stuk "gebruikter" dan verwacht of gezien op de foto van ebay..  lippen verzegeld gelukkig moet de verdikking toch 1mm afgedraaid worden, dus dan blijft alleen de zeskant nog over om wat op te frissen..  
aan de andere zijde komt een dunne pas-huls over de lange "moer" en ook moet er nog een stofkapje-pasbus komen..
de wiellagers waren wat lastig te vinden voor acceptabele prijs.. (net een weinig gebruikte maat ofzo  Rollende Ogen ) maar toen ik ze eenmaal had stond ik toch even te puzzelen.. de lagerzitting in het wiel bleek nl. nogal ruim (kon het lager er met de hand in drukken) om ze met loctite vast te lijmen leek me niet zo'n jofele oplossing (lagers moeten onder druk in de zitting zitten anders is er teveel speling..)
dus wat nu? .. nieuwe flenzen draaien? (wellicht sowieso nodig voor uitlijning remschijven).. of wat anders verzinnen? internet afgezocht en "knurling" bleek een veel gebruikte oplossing.. nou heb ik geen "knurling tool" en buiten dat is daar sowieso geen ruimte voor in het wiel.. dus toen maar gaan knurlen DIY-style door honderden putjes te slaan met een centerpunt & veel geduld.. met een nog enigzins acceptabel putjespatroon gingen de lagers er idd zodanig zwaar in dat erop leek dat er een goede passing was bereikt.. tussentijds nog even snel een tussenbus gemaakt en in de naaf gedropt..
dus in de voorkant zit weer even schot.. verse balhoofdlagers zijn ondertussen ook binnengekomen en heb zojuist een tankdop/filler met hoge bling-factor besteld.. effe kijken of ik dat chroom een beetje mat kan krijgen..  besluiteloos
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #48 - 29. Jul 2011 om 00:16
 
right.. is het alweer even geleden dat ik wat over de Kat heb gepost  beschaamd , maar ben zo nu&dan op een laag pitje door aan het knutselen en uitdenken geweest.. en dan vooral w.b. de vooras..
 
ben dan nu zo ver dat die as tenmiste past in de vorkpoten en het wiel vastgeklemd kan worden op de goeie plek..
hiervoor moest het verdikte stuk van de as afgedraaid worden (gelukt bij 2e poging  Rollende Ogen ) en een 1mm dikke opvulbus aan de andere kant gemaakt worden.. het glimmende ding is trws een homemade aluminium afstandsbus..  
 

 
de bus in het Kawa tellerkastje heb ik ingekort zodat 'ie beter aansluit op het wiel, maar eigenlijk moet het hele ding nog een stuk dunner worden zodat de vooras wat verder in het "eindstuk" verankerd kan worden (zit nu slechts op enkele draadgangen vast..  lippen verzegeld )
 

 
als dit gelukt is moeten er spacers gemaakt worden om de remschijven naar buiten te brengen in lijn met de "radial" ophangpunten op de vorkpoten voor de remklauwen.. maar dat is niet zo moeilijk..
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #49 - 30. Jul 2011 om 23:17
 

 
en.. job's a good'n..  Smilie
de vooras zit nu een flink aantal mm's verder naar binnen zodat de as tenminste behoorlijk vastgezet kan worden in het "eindstuk"..  
om dit voor elkaar te krijgen heb ik van de diverse onderdelen elk ietsje afgeknabbeld (afgedraaid, dus..  Knipoog ) zodat het totaal toch behoorlijk optelt..
om het tellerkastje werkend te krijgen heb ik echter nog wel een verbindingsstukje nodig dat tussen het wiel en het kastje moet komen..
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #50 - 02. Aug 2011 om 22:30
 
Altijd fijn om een wiel op zn plek te hebben  Knipoog
Die draaibank levert zn geld wel op zo.
En het afgeknabbelde asje ziet er ook weer fris uit. Cool
Zit die as trwns rechts in de vorkpoot geschroeft of bus-achtige moer ofzo.
Snap niet waarom daar ook nog 2 klembouten zitten  beschaamd
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #51 - 03. Aug 2011 om 00:58
 
Die draaibank levert zn geld wel op zo.
euh.. nou, daar zal ik toch echt nog een hele berg pasbusjes voor moeten draaien vrees ik..  lippen verzegeld  
 
Zit die as trwns rechts in de vorkpoot geschroeft of bus-achtige moer ofzo..
beide vorkpoot as-opnames zijn glad van binnen.. de oorsprokelijk KTM-vooras had een iets ander montageprincipe, maar nu gebruik ik rechts idd de "bus-achtige moer" van de GSX-R1000 vooras die m.b.v. een 1mm dikke shim prima past.
 
Snap niet waarom daar ook nog 2 klembouten zitten
om de laatste speling eruit te halen en om te voorkomen dat de bus-achtige moer mee- en/of losdraait..
 
right.. heb het nog benodigde verbindingsstukje tussen tellerkastje en wiel nu toch maar even zelf gemaakt..
had een stukje stalen pijp gevonden (binnenwerk uitlaatdemper) dat precies in het tellerkastje past.. moest toen nog de rand daarvan maken, en heb dat maar uit aluminium gemaakt..  
eerst effe netjes aftekenen..  
 
Arnout's handy-tip: aftekenen op staal en alu: zaaglijnen inkrassen met kraspen of passer of afbreekmesje.. of beter, gewoon direct met je schuifmaat.. die lijnen extra zichtbaar maken met rooie fineliner.. de pen laat zich prima geleiden door de kraslijn en de inkt wordt door de capillaire werking in de kras gezogen..
 

 
heb het stalen busje in die rand geperst (na verhitting-uitzetting) en zit nu muurvast..
 

 
heb de boel weer even gemonteerd en de tellekabel wordt idd aangedreven..  Cool
volgende job wordt draaiwerk.. spacers voor de remschijven..
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #52 - 06. Aug 2011 om 20:22
 
Citaat van arnout op 03. Aug 2011 om 00:58:
volgende job wordt draaiwerk.. spacers voor de remschijven..

 
..en dit is 't geworden:
 

 
maken ging vrij vlot behalve het "parting off" dat echt niet lekker ging..  lippen verzegeld allerlei dingen geprobeerd om de draaibank niet te laten trillen ("chatter").. uiteindelijk maar zelf een dunne & diepe beitel geslepen.. en met veel snijvloeistof en veel geduld lukte het uiteindelijk..
 
eerst dit ene exemplaar gepast voordat ik aan een tweede ga beginnen..
 

 
remschijf nu redelijk centrisch in de klauw.. de klauw zelf moest ook weer uitgespaced naar "buiten" maar nu lijkt het te passen..
behalve dan dat het tellerkastje nu aanloopt op de boutkoppen van de naar buiten gebrachte remschijf..  
zal daar dus ook weer op zoek moeten naar milimeters om weg te snoepen..
 
heb nu dus ook langere bouten nodig voor de remschijven en remklauwen..  besluiteloos
 
echt vlot gaat het allemaal door dit soort dingetjes niet.. maar ach, het houdt je van de straat, hmm..  Knipoog
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #53 - 09. Aug 2011 om 21:06
 
right.. langere bouten gehaald.. en afgedraaid aan de linkerkant om de tellerkast te laten passen (tellerkastje zelf ook afgedremeld)..
verder linker remschijfspacer gemaakt.. dit keer met gaten voor extra lichtgewichtigheid..  Melig (rechter spacer dus ook weer losgehaald en op een zelfde manier doorboord..)
 

 
helemaal afgemonteerd:
 

 
een voorspatbordje is (naar zeggen van de verkoper) onderweg.. die zal uiteraard ook nog passend gemaakt moeten worden (H*nda VTR1000-SP1).. vind het passende originele KTM spatbord behoorlijk lelijk dus die komt er niet in..  Knipoog
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #54 - 09. Aug 2011 om 21:27
 
Hee Arnout, waar zijn die velgen van?
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #55 - 09. Aug 2011 om 23:20
 
Citaat van Peterrr op 09. Aug 2011 om 21:27:
Hee Arnout, waar zijn die velgen van?

 
dat zijn Astralite wielen (racewielen uit begin jaren 80).. ooit van Ron overgenomen (geruild tegen een setje WP's..)
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #56 - 10. Aug 2011 om 09:07
 
ik vind het wel stoere dingen, zullen wel lastig te vinden zijn, je houd ze wel zwart he?
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #57 - 11. Aug 2011 om 20:02
 
Citaat van Peterrr op 10. Aug 2011 om 09:07:
ik vind het wel stoere dingen, zullen wel lastig te vinden zijn, je houd ze wel zwart he?

yep, idd lastig te vinden, vooral in moderne banden-maten.. en de Astralites blijven uiteraard zwart..  Smilie
 
right.. spatbordje opgehaald bij de buren (behoorlijk irritant dat die TNT-bezorgers proberen van de pakjes af te komen door ze bij buren te dumpen i.p.v. ze bij het lokale TNT-postagentschap te brengen als je niet thuis bent..)..en hij gaat m.i. goed in het geheel passen, al krijg je nu hoofdpijn van de aanblik nu vanwege de uitbarsting van kleuren..  Schokkend
 
op plaatje klikken voor iets tammere versie..  Knipoog
 

 
uiteraard past 't spatbordje nog niet en zullen de bevestigingpunten daarom verplaatst moeten worden..
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #58 - 13. Aug 2011 om 21:40
 
right.. nu de voorkant enigzins op de rails is wordt het tijd met andere dingen verder te gaan..
 
ondertussen al wel een rempomp gekocht (Brembo radial behorend bij voorvork en klauwen)..
mis nog wel een remhendel (Yam R1 of Aprilia RSVmille zou ook moeten passen..)
 

 
kan verder nog niet beslissen tussen clipons of een dragbar, dus heb daar nog niks van ingeslagen (clipons = meer Katana-looks, dragbar = grotere bruikbaarheid)..  besluiteloos
 
anyways..  
van wat oude wielspacers heb ik bussen gedraaid en gelast die in het frame moeten komen voor de achtervorkophanging..
 
 
 
zoals je ziet zit er een groot verschil tussen beide bussen.. dit zit'm in het verschil in frame-dikte links en rechts en of er een boutkop of -moer komt aan die bepaalde kant.. de dunnere bus komt dus links, waar de "hap" uit het frame is gehaald en de achtervork vlak tegen de plaat in het frame geplaatst zal worden.. hier zal ook de kop van de steek-as in kunnen verzinken..
aan de rechterkant steekt de bus wel ietsje uit en is de flens bedoeld om de volledige dikte van de achtervork-buis tegen af te steunen..
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #59 - 18. Aug 2011 om 00:45
 
pfff.. na heel wat las- en nog meer slijpwerk (om 't een beetje toonbaar te maken  beschaamd) zit de linkerbus eindelijk in 't frame..
 

 
had eerst een te dikke electrode gebruikt (want die lassen veeel lekkerder) maar toen ik de rand van de bus zag wegsmelten, toch maar overgeschakeld op dunnere exemplaren..
 
heb inmiddels de rechterbus toch weer veranderd.. ik vond nl. op een gegeven moment toch een smallere moer voor de as waardoor de passende dopsleutel ook kleiner uitvalt.. en dus past in de stalen buis die ik ook aan de linkerkant heb gebruikt..
hierdoor zal de moer toch mooi verzonken kunnen worden in het frame i.p.v. aan de buitenkant uitsteken..
 
zal nu eerst de swingarm-as uitlijnen om de exacte plaatst van die bus te kunnen bepalen..
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
MCBKat
Wakizashi
****


B.S.M.F

Berichten: 320
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #60 - 18. Aug 2011 om 02:58
 
Bakken en braden!  Knipoog
 
Tijd voor een MIG, of nog beter TIG-apparaatje?
 
Naar boven
 
 

Kat 1100, 750SE, T350, RM465, GS1000, 750ET,1100ET,DR600
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #61 - 18. Aug 2011 om 19:09
 
idd hoOOog tijd voor een TIG-setje! ..helaas erg weinig plek voor een dergelijk lasapp.. gasflessen de trap op/af sjouwen naar het las-hok gaat ook niet erg opschieten..  besluiteloos
voorl. dus even door croma-en..   lippen verzegeld
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #62 - 24. Aug 2011 om 00:33
 
right.. elke dag effe een stukje las/slijpwerk (klein hok, kwalijke lasdampen..  lippen verzegeld niet te lang in blijven rondhangen) dus het schiet niet erg op..
beide bussen nu iig wel op hun plaats vast in het frame..
het uitlijnen van de goede positie van de rechterbus was nog een hele klus op zichzelf..  
 

 
niet zichtbaar op foto, de strakgespannen ijzerdraad tussen middelpunt vooras en de stuurpen.. op deze vertikale lijn heb ik haaks de as voor de achtervork uitgezet.. in de andere richting gewoon gemeten naar blokophangpunten (is ook minder cruciaal dan het vertikale vlak goed krijgen..)  
 

 
anyway.. nu weer iets verder dan op de foto (de bird-droppings moeten uiteraard nog overnieuw), maar de as zit erin..    
die as moet trws nog wel ingekort worden (heb helaas nog geen goeie wisselwielen voor draadsnijden bij m'n draaibank, dus dat wordt wrs een stukje er tussenuit slijpen en weer vastbakken..)
 
inmiddels op ebay een mooie Hindle uitlaatdempert gevonden (terwijl ik eigenlijk op TDM850 risers zat te bieden..  Rollende Ogen)
en ook wat andere kleinspulletjes..
heb nog een hele hoop spullen nodig trws..
iemand toevallig een rechter schakelaarblok/gashendel van een GS550/750/1000 liggen? het moet er wel 1 zijn die origineel rondschuivers had, en dus 2 gaskabels bedient..
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
MCBKat
Wakizashi
****


B.S.M.F

Berichten: 320
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #63 - 25. Aug 2011 om 20:14
 
Van de ouwe Lang zie ik net!  Schokkend Cool (naam kwam me zo bekend voor  Rollende Ogen )
 
Maarruh, flesje argon hoeft niet zo groot te zijn hoor...
 
Keep up the good work!
 
Stefan
 
Naar boven
 
 

Kat 1100, 750SE, T350, RM465, GS1000, 750ET,1100ET,DR600
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #64 - 26. Aug 2011 om 01:11
 
Citaat van MCBKat op 25. Aug 2011 om 20:14:
Van de ouwe Lang zie ik net!  Schokkend Cool (naam kwam me zo bekend voor  Rollende Ogen )

huh.. Lang? aahh.. "Lang Hindle"..! Ik moest effe googelen..  Melig (leuke filmpjes op youtube trws..  Cool  
 
Citaat van MCBKat op 25. Aug 2011 om 20:14:
Maarruh, flesje argon hoeft niet zo groot te zijn hoor...

 
aha.. tja, dan is er nog de aanschafprijs en ruimte vinden voor 't apparaat.. ('t hok is al krap om alleen al het frame om te draaien..   lippen verzegeld)
 
goed.. vandaag effe met de achtervork bezig geweest.. ondanks de "hap" uit het frame moest er toch nog een paar mm vanaf..
 

 
en weer glad gemaakt.. het "sponninkje" moet nog uitgediept worden tot de rooie aftekenlijn zodat de stofkap er ook weer op past..
 
 

 
verder de achtervork-as ingekort.. (stukje tussenuit geslepen en m.b.v. passende "pin" in het holle gedeelte de boel recht op elkaar kunnen vastlassen..)
 
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #65 - 27. Aug 2011 om 22:24
 
zonet de uitdieping van de sponning voor de stofkap aan de rechterkant van de achtervork afgemaakt..
had daarvoor eerst bedacht met een op maat gemaakt nylon blokje een soort "aanslag" te hebben om e.e.a. met een dremel-freesje te kunnen doen, maar dat werd toch niks..  lippen verzegeld dus toen maar gewoon met een vijl en schuurpapier aan de gang gegaan (wat eigenlijk nog best vlot ging..)
 

 
nu alleen nog de binnen-bus (is bij Yamaha een gecombineerde spacer & lagerbussen) evenveel inkorten als de achterbrug smaller geworden is..
oja.. was nog vergeten te melden dat ik gewoon het bestaande achtervorklager aan de rechterkant naar binnen heb geperst (as erdoor en met wat passende bus de moer aandraaien) voordat de 4mm eraf ging.. netjes afplakken zodat er geen rommel in het lager komt..
 
ondertussen is verder de Hindle dempert ook aangekomen (samen met ander spul als een remhandel, zijstandaard, XJR-remklauwtrekstang, knippers..)  
 

 

 
ondanks dat ik mezelf had beloofd voortaan zo min mogelijk dingen van gepolijst aluminium op m'n motor te schroeven, is dit duidelijk weer iets dat regelmatig gepoetst zal moeten worden..  besluiteloos
 
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #66 - 08. Sep 2011 om 01:04
 
right.. na het korte uitstapje van het aanpassen van de achtervork, nu weer bezig met het frame..
 
ik moest nog steeds de rechterbus voor de achtervork-as aflassen (en af-slijpen in mijn geval..  beschaamd )
heb dat nu ook klaar en heb daarna maar meteen de slijptol in de nog niet goed geplaatse "hap" uit het frame gezet.. voordat ik me wellicht weer zou bedenken..  
 

 
op de foto ook een blik op de glad uitgevoerde frame-bus aan de linkerkant.. ik moet dat gedeelte (en de plaat zelf) nog wel helemaal vlak slijpen, maar zal dat pas als laatste doen als ook het bovenste stukkie op z'n plaats zit..
 
zodra dit gebeurt is, is het frame-gebeuren nog niet helemaal klaar..
nog te doen:
- extra motorbloksteun inlassen links-achter-boven, a la EFE..
- voorste tankophangpunt, moet dit nog bedenken.. wellicht totaal anders dan origineel..
- schokdemperophangpunten, deze ga ik pas def. bepalen bij proefpassen met gemonteerde voor- en achtervork..
- verstevigingen ("gussets") bij verbinding hor. buizen subframe en vert. buizen achtervork/carbs..
- aanslagnokken voor voorvork..
- ophangpunten voetsteunplaten..
- oogje voor veertje zijstandaard naar binnenkant verplaasten..
- koppelmoeren t.b.v. ophangen kuipframe-pje..
- verstevigingsbuis tussen voorste motorbloksteunen, a la kat no.1..
- subframe verder opbouwen/afmaken (moet dit nog bedenken..)
 
dus.. al bijna klaar..  Melig
 
naja.. ondertussen op onderdelenjacht voornl. op ebay.. en net een FH010AB spnngsrglr voor weinig opgeduikeld..
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
MCBKat
Wakizashi
****


B.S.M.F

Berichten: 320
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #67 - 09. Sep 2011 om 20:47
 
Schokdemperophangpunten  Rollende Ogen
 
Naar boven
 
 

Kat 1100, 750SE, T350, RM465, GS1000, 750ET,1100ET,DR600
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #68 - 10. Sep 2011 om 21:22
 
Citaat van MCBKat op 09. Sep 2011 om 20:47:

 
hmm.. tja.. ik ken dit plaatje en de yoshi schokdemperplaatsing..
het enige voordeel dat ik hierin zie is hetzelfde als wat ik met mijn aanpassingsplan wil bereiken: ..een grotere veerweg.. (normaliter is dat maar 8 cm ofzo)
mij leek het echter veel eenvoudiger om daartoe de schokdemper platter te leggen (en dus alleen het bovenste ophangpunt te verplaatsen) dan om de gehele dempert een stuk op te schuiven (en daarvoor een stuk uit je frame moeten weghalen/omleggen)..
maargoed het "hoe" weet ik dus al, alleen nog niet "hoeveel" precies.. (heb 't wel in AutoCAD uitgedokterd maar wil toch eerst effe alles proef-passen voordat ik de boel def. vast las..
 
ennieweetjes.. ondertussen mooie FZ8 stuurklemmen binnen, dus ga def. voor een "stuur" i.p.v. clip-ons..
nu nog even een goedkope alu drag bar opsnorren..
ik zit verder met het idee te spelen de stuurschakelknoppenwinkel te minimaliseren.. rechts alleen een startknop en links alleen een richtingaanwijzerknop (liefst gecombineerd met de toetert onder de push-functie..) ..de rest zou dan op een apart knoppenpaneeltje naast/onder het tellerhuis geplaatst kunnen worden..
"waarom?" ..omdat ik toch de kabelboom gedeeltelijk opnieuw zal moeten maken (wil m'n oude DIY-kabelboom van de GSX gebruiken) kan ik meteen dit soort dingen onder de loep nemen.. en waarom al die bedrading van de verlichting nou perse bij de handvatten moet zitten heb ik nooit begrepen.. levert alleen maar meer kabels op..
 
maargoed.. ben zover nog lang niet natuurlijk, maar het helpt wel bij de onderdelen-inkoop om al een beetje te weten hoe 't eruit moet komen te zien..  Knipoog
 
btw.. heb net het frame weer dicht gemaakt aan de linker-binnenkant.. lassen ging dit keer best lekker..  Smilie (is nog niet helemaal afgelast en moet uiteraard nog vlak geslepen worden..)..
 
Naar boven
 
« Laatste Wijziging: 11. Sep 2011 om 01:53 door arnout »  

. : . .
WWW   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #69 - 13. Sep 2011 om 01:15
 
okeedan.. eindelijk de hap uit het frame is klaar..   (nou.. voor 95% dan..  Rollende Ogen)
 
flink wat vijl/slijpwerk gedaan om om de hobbellige lassen glad te krijgen en ook de dikke ingelaste plaat -bijna- helemaal vlak te maken..
 
even snel wat vage foto's gemaakt..
 

 

 
 
dadelijk eerst de achtervork erin passen en andere dingetjes checken voordat we weer verder gaan met ander lasspul..   Smilie
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
MCBKat
Wakizashi
****


B.S.M.F

Berichten: 320
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #70 - 13. Sep 2011 om 17:16
 
Heb nog een alu, merkloos (soort van) cros-stuur liggen, voor heeel weinug...
Naar boven
 
 

Kat 1100, 750SE, T350, RM465, GS1000, 750ET,1100ET,DR600
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #71 - 14. Sep 2011 om 00:51
 
Citaat van MCBKat op 13. Sep 2011 om 17:16:
Heb nog een alu, merkloos (soort van) cros-stuur liggen, voor heeel weinug...

 
ah.. thanks voor het aanbod maar ik heb al iets specifieks op 't oog.. moet 'm alleen nog even bestellen..  Rollende Ogen
 
heb nu tijdelijk ook iets van een cross-stuur achtig ding erop gezet even voor 't idee en 't proefzitten..
 
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #72 - 16. Sep 2011 om 00:11
 
carterhelften er even in gehangen om de juiste positie voor de extra motorblok-steun te bepalen.. er komt ook nog een verstijvingsschotje tegenaan.. ik ga de steun vastlassen (a la EFE) dus het blok gaat er alleen via de rechterkant in kunnen dadelijk..
 

 
verder de nieuwe (Yamaha 600 Diversion) zijstandaard passend gemaakt.. haakjes om de veer aan te hangen moet ik nog maken..
voordeel van deze zijstandaard: langer (motor staat dan niet zo schuin a.g.v. de hogere achterkant) en recht (standaard vouwt strakker tegen het frame aan en zit dan minder in de weg bij het schakelen..)
 
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
MCBKat
Wakizashi
****


B.S.M.F

Berichten: 320
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #73 - 16. Sep 2011 om 19:58
 
Alleen een beetje jammer dat wij nu weten dattie van een Diversion 600 is...  lippen verzegeld
Naar boven
 
 

Kat 1100, 750SE, T350, RM465, GS1000, 750ET,1100ET,DR600
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #74 - Gisteren om 18:10
 
Citaat van MCBKat op 16. Sep 2011 om 19:58:
Alleen een beetje jammer dat wij nu weten dattie van een Diversion 600 is... lippen verzegeld

ach.. op m'n EFE zit een zijstandaard van een H*nda NTV650, dus wat dat betreft is dit al een hele verbetering..  Grijns
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Re: Nieuw katspul..
Reageer #75 - Gisteren om 18:33
 
Zo. dat schiet lekker op.... Smilie
Zeer fraai die nwe achtervork as en de uitsparing in het frame.
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
Pagina's: 1