right.. de vogeltjes fluiten en de winter is inmiddels voorbij..
en dus was het hoog tijd de EFE weer 'ns de straat op te duwen voor de lang uitgestelde testrit (thumb brake, voorremschijven, vrnsnllngsbk)..
tot mijn verrassing bleek de EFE echter nog weinig zin te hebben want niet alle cylinders wilden mee doen..
mijn eerste vermoeden was *iets* met de carbs omdat ik daar mee bezig was geweest.. (nieuwe naalden) maar een relatief koudere uitlaatbocht en een natte bougie voor cyl. no. 3 wijzen m.i. op een slechte ontsteking.. een vonkentest gaf echter prima vonkjes dus blijkbaar kapt de bobine er pas mee bij hogere toeren..
wellicht sowiso tijd voor verse bobs want vorig jaar had de ontsteking ook al regelmatig kuren..
anyway.. was met alle gedoe bijna vergeten het nieuwe remspul te testen..
de gietijzeren Spieglers werken goed maar bijten nog niet (remblokken moeten zich nog zetten).. de overmaat speling tussen schijven en binnenrotors (gerammel) heb ik uitgevuld met dunnen stalen stripjes.. en het blijft in de praktijk netjes zitten.. dus dit lijkt te werken..
de thumb brake (duimrem) werkt ook super.. hendel zit precies op de juiste plek en kan dus OF met de voet OF met de linkerduim remmen.. de remwerking is echter niet bijzonder groot (wat ik vanwege de remcylinderafmeting al vantevoren vermoedde).. maar desondanks werkt het principe dus goed..
voor "bijremmen" in krappe bochten is het wrs net voldoende.. (t.z.t. zal ik op zoek gaan naar een kleinere remcylinder van hetzelfde type zodat ik niet een nieuwe hendel hoef te maken..)
de nieuwe aansluiting op de bestaande cylinder zit trws erg dicht op de bedrading van het zekeringskastje.. moet dit nog wat aanpassen anders heb ik in een hoosbui geheid kortsluiting.. of zou dit nu al de oorzaak van het ontstekingprobleem zijn?