Citaat van MCBKat op 10. Maa 2011 om 13:03:Wat is er mis met foto 1 dan, houden zo, niks meer aan doen
tja.. is idd wel "even weer us wat anders"..
of "apart" zoals Frans Bauer zou zeggen..
anyway.. tijdje weinig tijd gehad.. (werk en andere shit) dus niet veel gedaan aan de kat..
toen de onderdelen van ebay eindelijk begonnen binnen te druppelen, toch aan de slag gegaan met de vooras..
zoals eerder uiteengezet heb ik gekozen om een 25mm vooras te gaan gebruiken (i.p.v. de 30mm as van de KTM voorvork) om toch nog een tellerkastje te hebben om de Katana-km-teller aan te kunnen drijven..
kastje heeft nog een extra tussenblikje nodig (voor de aandrijving) en moet smaller gemaakt (bus steekt uit), maar doet moet lukken.. verder uiteraard nog een kabel zoeken en dat afwachten of er idd de juiste snelheid zal worden weergegeven (vlgs sommige bronnen is de overbrengingsverhouding bij japanse motorfietsen meestal hetzelfde en hangt alleen af van de wielmaat waar 't kastje bij hoort)..
de steekas blijkt een stuk "gebruikter" dan verwacht of gezien op de foto van ebay..
gelukkig moet de verdikking toch 1mm afgedraaid worden, dus dan blijft alleen de zeskant nog over om wat op te frissen..
aan de andere zijde komt een dunne pas-huls over de lange "moer" en ook moet er nog een stofkapje-pasbus komen..
de wiellagers waren wat lastig te vinden voor acceptabele prijs.. (net een weinig gebruikte maat ofzo
) maar toen ik ze eenmaal had stond ik toch even te puzzelen.. de lagerzitting in het wiel bleek nl. nogal ruim (kon het lager er met de hand in drukken) om ze met loctite vast te lijmen leek me niet zo'n jofele oplossing (lagers moeten onder druk in de zitting zitten anders is er teveel speling..)
dus wat nu? .. nieuwe flenzen draaien? (wellicht sowieso nodig voor uitlijning remschijven).. of wat anders verzinnen? internet afgezocht en "knurling" bleek een veel gebruikte oplossing.. nou heb ik geen "knurling tool" en buiten dat is daar sowieso geen ruimte voor in het wiel.. dus toen maar gaan knurlen DIY-style door honderden putjes te slaan met een centerpunt & veel geduld.. met een nog enigzins acceptabel putjespatroon gingen de lagers er idd zodanig zwaar in dat erop leek dat er een goede passing was bereikt.. tussentijds nog even snel een tussenbus gemaakt en in de naaf gedropt..
dus in de voorkant zit weer even schot.. verse balhoofdlagers zijn ondertussen ook binnengekomen en heb zojuist een
tankdop/filler met hoge bling-factor besteld.. effe kijken of ik dat chroom een beetje mat kan krijgen..