Citaat van madmax828 op 19. Jun 2011 om 12:29:Ook verstandig om GEEN euro95 of v power te tanken.
Als je de motor warm wegzet blijft die biologische blubber achter in de carburateur die in de euro95 zit, lost tevens rubbertjes etc in de carburateur op.
Heb er met de z1300 heel veel last van gehad, met de efe minder.
Tank tegenwoordig zoveel mogelijk bij Gulf, 100 octaan challenger of de 98 octaan van ze.
Wereldbenzine!
Gulf?? bestaat dat nog dan..?
Citaat van tomcat op 19. Jun 2011 om 22:32:Hebben niet alle euo 95 benzine's biologische toevoegingen? (wettelijk 5% verplicht??)
V-power is toch euro 98 of heb ik het nu mis?
En hoe izt het met de benzine van bv BP?
ik heb info geprobeerd te vinden over die benzinesamenstellingen, maar kan bijzonder weinig vinden hierover.. lijkt wel of "men" het niet mag weten ofzo..
in dtslnd zitten ze van overheidswege opgescheept met benzinemeuk met 10% ethanol.. geen hond echter die 't wil tanken dus het zal binnenkort ook wel weer vervangen worden door euro95-achtig spul..
euro 98 kan ik trws maar moeilijk vinden af en toe.. maar ik tank gewoon altijd euro95 (maar heb geen org. carbs op de EFE zitten, dus wellicht maakt dat het verschil?)
bij de BP tank ik trws zo min mogelijk.. altijd gezeik dat je je helm af moet zetten..
(lijkt mijn motor soms op een scooter, vind je?
) zelfde verhaal bij "de Haan" (enkele uitzonderingen daargelaten..)