yes, alweer een nieuw jaar aangebroken.. de Suzuki Katana's in alle verschijningen zijn hiermee automatisch nog weer meer "klassieker" geworden.. en dus reden temeer deze fietsen te koesteren..
in marktwaardes valt slechts ten dele (vooral de 110 en 750) iets van deze status waar te nemen, maar dat komt wrs door de fin./econ."crisis" waarbij er veelal ook op motorhobbies als eerste wordt bezuinigd..
maar voor de meeste liefhebbers zal de Katana als "geldinvestering" toch slechts een bijrol spelen.. want verder houdt die beperkte marktwaarde ook in dat het ook voor een kleinere beurs een toegankelijke liefhebberij blijft.. laagdrempelig die je verder zo duur kunt maken als je zelf wilt..
natuurlijk wordt het verschil in prestaties/gebruiksgemak t.o.v. nieuwe motoren steeds groter.. en veel mensen hebben hun Katana naast een meer moderne motor.. het is jammer als vooral bij dag- of weekendtochtjes de Kat om die reden in de schuur (of woonkamer?) zou blijven staan..
ik pleit daarom voor het waar nodig aanpassen van een eigen Katana om hem bruikbaarder en inzetbaarder te kunnen maken.. voor een ieder liggen deze grenzen natuurlijk op andere plekken.. maar voor mij geldt dat aanpassingen altijd met respect voor het oorspronkelijk ontwerp moeten gebeuren..
w.b. banden worden b.v. Avon Roadriders zeer goed beoordeeld door rijders die goede vervanging zoeken in klassieke maatvoeringen..
voor remmen geldt dat het hele systeem alleen al vanwege de leeftijd eens goed doorgelicht moet worden, maar zelfs in optimale staat haalt het remmenspul het bij lange na niet t.o.v. modernere remmen.. hier zal dus alleen vervanging van het complete systeem uitkomst kunnen bieden..
natuurlijk zijn er nog zat van andere punten die het rijgenot van je Katana kunnen vergroten voor het komende jaar 2011..
ons forum is dè plek om dergelijke en andere punten/problemen op te lossen of tenminste de verschillende opties en ideeen uit een te kunnen zetten.. geen drempel te hoog of vraag te dom of project te gering..
de KatanaClub is echter meer dan alleen een website.. meetings en ritten zijn een vast onderdeel van het programma.. maar hierbij geldt wel dat e.e.a. drijft op een klein clubje met slechts een gering aantal leden.. dus geen grote organistatie die van bovenaf alles regelt maar leden die zelf de kar kunnen trekken en/of met ideeen komen..
dus heb je een (Katana)meeting op het oog of gewoon zin eens met een zootje Katana's over jouw favoriete binnendoorweggetje te denderen, schroom niet om dat dan op het forum te ventileren..
goed.. lang verhaal.. dus nu slechts wat korte nieuwjaarswensen voor 2011:
moge het voor alle katanisten een bijzonder regen-, grind-, flitscamera-, linksklever-, banden/olielekkage- VRIJ jaar worden met vele mooie km's over nieuwe en bekende rij-weggetjes..!