Nou hebben mijn collegaīs een GS700E gekocht voor de tt van assen,, om af te raggen natuurlijk (zonde want dat ding zag er nog goed uit
)
En nu na een paar testrondjes begon het blok al te ratelen en in te houden,, dus,,, overleden denk je dan.
Wat er was gebeurd was omdat het blok geen toerenbegrenzer heeft,,, waren de kleppen gaan zweven,, en de klepspietjes van 3 kleppen zijn er uit gesprongen en een paar gebroken.
Nu was 1 spie onvindbaar,,, waar was die,,, die was via de carterontluchting naar de luchtfilterbak gekomen, en via de carburateur de verbrandingskamer weer ingegaan
Dus zoals je ziet op de foto zit 1 deel vast in de cilinderkop, en het andere deel zit vast in de zuiger
En op 1 of andere manier had ook 1 van de zuigers een inlaatklep een 'kopje' gegeven. dus die was ook krom...
Dus,, aangezien deze GS700E hetzelfde blok heeft als een pop up katana,,,, trek hem niet door het rode gebied,, want dan gebeurd misschien het zelfde!