Citaat van Daan op 24. Maa 2010 om 00:08:Meteen maar een beetje ge-Tony Foaled omdat er toch gelast moest worden.
Ben benieuwd of het wat uitmaakt
een usd voorvork en moderne achterbrug maken vlgs mij het grootste verschil w.b. stijfheid in het rijwielgedeelte.. maar frame-verstevigingen ga je zeker ook merken tijdens het rijden.. tenminste, ik voelde het wel aan mijn kat destijds..
en als je de boel toch uit elkaar hebt is het idd slim meteen het frame goed aan te pakken..
Citaat van Daan op 24. Maa 2010 om 00:08:De stang naar het rempedaal wilde ik eerst dwars door
de framebuis laten lopen maar zie hier maar vanaf omdat dit stangetje dan erg ver van het rempedaal vastgezet moet worden.
ah.. a la yam R1, dus..
Citaat van Daan op 27. Maa 2010 om 08:26:De rempomp zit dan scheef in het frame gepropt en de stang leidt optisch nog al af
Ga zondag eens kijken of ie indirekt met een extra asje langs de onderste voetsteunbuis gelinkt kan worden zodat de pomp loodrecht in het frame vastgezet kan worden.
en als je de rempomp nu 'ns niet aan 1 van de framebuizen vastzet maar aan de voetsteunbouten? dus d.m.v. een apart L-vormig montageplaatje tussen de voetsteun-plaat en onderste buis v/d driehoek.. dus een zelfde positionering als bij menige "supersport"..
op m'n oude GSX had ik dit ook en dubbelde de rechter hiel-"beschermer" als ophangpunt voor de rempomp..
Citaat van Daan op 27. Maa 2010 om 08:26:Wat een gedoe voor iets wat ik eigenlijk nooit gebuik
ah.. tja, ik gebruikte vroeger ook nooit de achterrem.. maar sinds ik op m'n kat -en nu ook op m'n EFE- de voordelen van een goede achterrem heb kunnen ervaren, ben ik 'm steeds meer gaan gebruiken.. niet zo zeer om echt "mee tot stilstand" te komen maar meer voor controle van het gas en dergelijke..
sowieso is een goeie back-up van de voorremmen ook geen slecht idee..