Hallo iedereen!
Ik kijk al een tijdje rond op jullie forum, en na vele motoren te hebben afgewogen viel mijn oog op de katana.
Toen ik ging kijken en testrijden voelde ik meteen een klik.
Zaterdag heb ik mijn katana opgehaald, het is een GS550 EM uit 1982, niet een model met het bekende spitse kuipje dus.
Ik hou van 'open' motoren en ronde koplampen, een motor met 'body' en een wat robuust uiterlijk. Dat was dus mijn katana!
Het is een opknapper, en heeft naast uiterlijke mankementjes wat motorische (ontstekings-) problemen, maar hier was de prijs ook naar.
De bedoeling is dat ik de motor in Juli heb afgerond (technisch in ieder geval), om met een vriendin naar Noorwegen te touren.
Graag ga ik jullie op de hoogte houden van mijn project! Tips en adviezen zijn natuurlijk altijd welkom!
Ik zal alvast wat foto's bijvoegen van mijn katana.
ik en mijn katana Katana zoals ik hem kocht De eerste aanpassingen gedaan achteraanzicht voor achteraanzicht na Zondag heb ik dus al een en ander gedaan :
-knipperlichten verwijderd (hingen met ducktape vast)
-achterspatbord en windscherm eraf gehaald
-koplamp eraf om een andere pas te maken (ga een heldere golf koplamp proberen)
-één van de bougiekabels gekort (even zien of het de ontsteking beinvloed)
-Een opname gemaakt van de punten waarop hij aangepakt moeten worden, stickertjes eraf gehaald etc.
Wat kleine dingen gedaan dus.
Vandaag ga ik de motor eerst wat schoon maken en binnenkort de bedrading doormeten om aan het ontstekingsprobleem te beginnen.