Welkom, Gast. Alsjeblieft Log In.
Ga naar KatanaClub.NL
19. Sep 2011 om 13:19


Pagina's: 1 2 3 ... 8
EFE geen kat.. (Gelezen 2896 maal)
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
EFE geen kat..
31. Aug 2009 om 02:26
 
bij een tussenstop tijdens een ritje gisteren even snel wat foto's gemaakt om de EFE te kunnen showen   nu compleet MET rubbberrren tankstrips (thanks Chris!  Smilie )
ook bezig geweest het "rijders"-gedeelte van de buddyseat te verlagen.. (schuim moet nog netter afgewerkt dus overtrekje slechts professorisch vastgezet..) ..en zit nu tenminste weer op enigzins normale hoogte..
 

 
 

 
 

 
 
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Rozzy Longhair
Ama Goi Ken
***


Katana ni rei

Berichten: 183
Re: EFE geen kat..
Reageer #1 - 31. Aug 2009 om 20:55
 
Nice.  Grijns
Naar boven
 
 

GSX750S3 Katana
  IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #2 - 01. Sep 2009 om 00:40
 
zenks..  
't lijkt erop dat 'ie eindelijk echt "af" begint te raken met deze cosmetische aanpassingen al zijn er nog zat kleinere technische puntjes.. (carburatie onderin te rijk, af-en-toe backfiring-achtige verkeerde klap (wrs slechte bobine), te slappe achterveer, matig laadcircuit, lust een aardig slokje olie)
maargoed.. hij stuurt verder perfect dus blijf er vrlpg mee doorrijden totdat het weer echt slecht wordt..
 
bovendien was het plan m'n andere GSX eerst in elkaar te gaan zetten voordat de EFE weer aan de beurt is..  Rollende Ogen
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #3 - 03. Sep 2009 om 23:24
 
Cool
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #4 - 05. Sep 2009 om 18:05
 
zeer netjes kerel
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #5 - 14. Dec 2009 om 18:43
 
right.. na een jaartje rondcrossen op m'n verbouwde EFE nadert nu (voor de mooiweerrijders  beschaamd ) weer het "sleutelseizoen".. wgs ontslag zal ik er dit keer sowiso lekker de tijd voor hebben..  Rollende Ogen
 
vanwege de haast bij het opbouwen van de EFE is destijds alleen aandacht besteed aan het rijwielgedeelte en in iets mindere mate aan het plaatwerk e.d... nu is er dus tijd om het motorblok eens verder onder de loep te nemen..
zo zijn er enkele puntjes die met name aandacht behoeven zoals:
- stroef schakelen (kromme schakelvork?)
- olieverbruik (versleten zuiger(veren)?)
- "backfiring" (wrs te lage compressie cyl. #2)
- oliezweetplek op carter (naast RH krukaskeerring)
 
omdat het blok wrs toch vrij ver uitelkaar zal moeten is het meteen een mooi excuus om wat grotere zuigers te monteren..  Cool
nu had ik van m'n *kuch* GSX-project nog steeds een setje 1427cc zuigers en bigblock staan maar ga voor de EFE toch ietsje bescheidener te werk.. de koeling schijnt nl. nogal matig te zijn bij zo'n big block en heb dus inmiddels al een EFE cylinderblok met grotere cylinderbussen van ebay kunnen bemachtigen.. hierbij is er dus nog wel een koelende luchtstroom tussen de cylinders door mogelijk..
een bijpassende set MTC-zuigers heb ik ook goedkoop kunnen vinden maar moet nog even aangepast worden om de compressie wat lager te maken (is nu 1:14 ofzo..)
 
om e.e.a. te koelen zal er wrs een vrij grote oliekoeler nodig zijn.. heb er nu 1 die ik eigenlijk niet groot genoeg vind dus moet nog effe verder op zoek..
 
verder ga ik de Web nokkenassen van m'n GSX-project gebruiken en zal ik de cylinderkop eens gaan opknappen (standaard kleppen blijven)..
 
w.b. carbs ben ik nu al een maandje ofzo aan het rommelen geweest met m'n oude set RS36s en heb de BST38s voorlopig eraf gehaald wgs versleten gasbuizen (duuur!) en sowiso vind ik vlakschuivers prettiger rijden.. dit setje RS heeft echter nogal wat aandacht nodig (gehad).. zo zijn b.v. de pilotscrews aangepast omdat er bij 2 carbs de uiteinden in de doorlaten waren afgebroken..
verder trekken ze erg veel "valse lucht" door versleten gasschuiven (ratelen erg hard) en ontbrekende seals op de "crank"/doorgaande as..
 
op dit moment ben ik echter nogal afgeleid door een zij-projectje dat ik al een hele tijd van plan was.. hier wat foto's..  Smilie
 



Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Rozzy Longhair
Ama Goi Ken
***


Katana ni rei

Berichten: 183
Re: EFE geen kat..
Reageer #6 - 14. Dec 2009 om 20:05
 
Ontslagen?? lekker waardeloos dan.  
Verder een aardig stukje huisnijverheid gozer.
Blijf ik zitten met 1 brandende (cq stomme?  Steek Tong Uit) vraag..........wat is dat voor een hendeltje?
Naar boven
 
 

GSX750S3 Katana
  IP Gelogd
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #7 - 15. Dec 2009 om 00:25
 
Ik ben ook erg nieuwsgierig naar waar dat hendeltje voor is, het zit in ieder geval op een hydraulisch bedieningscilindertje,... maar wat word er door het bedieningscilindertje bediend... besluiteloos
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #8 - 15. Dec 2009 om 18:55
 
Citaat van Peterrr op 15. Dec 2009 om 00:25:
..het zit in ieder geval op een hydraulisch bedieningscilindertje,... maar wat word er door het bedieningscilindertje bediend... besluiteloos

huh wat..? oh de achterrem natuurlijk! 'tis nl. een "thumb brake" of althans een poging daartoe..
de aansluiting op de bestaande achterremcylinder is nl. niet zo eenvoudig en moet dat nog even verder uitvogelen..
 
"WTF een thumb brake.. waar is dat nou weer goed voor??" nou, ik zal het even toelichten:
ik gebruik laatste tijd steeds meer de achterrem.. niet i.p.v. de voorrem maar vooral als extra bedieningsmogelijkheid voor het gas.. dit is voornl. handig bij langere bochten waar je je gas constant houdt (rotondes, doordraaiers etc).. in de praktijk is dat echter vaak een kwestie van net teveel gas of net te weinig wat resulteert in een schokkerige onstrakke lijn door de bocht.. met de achterrem erbij kun je dus het gas erop blijven houden (klein beetje) en regel je heel precies je snelheid met je rechtervoet..
nou hou ik van een beetje sportieve rijstijl waarbij je in de bochten alleen met je voorvoet/tenen ("bal" van voet?) op de stepjes zit.. echter, hierdoor kun je dus niet meer de achterrem intrappen.. om dus toch een achterrem erbij te hebben leek me het toevoegen van een extra bediening op het stuur een uitkomst.. dit is dus puur een toevoeging op het bestaande systeem en blijft het rempedaal gewoon functioneel..
geen idee of die duimrem in de praktijk goed gaat bevallen maar het leek me iig een redelijke oplossing en ook een leuk knutselprojectje..  Smilie

 
goed.. intussen al bezig geweest om het nieuwe-oude cylinderblok met de vergrote bussen wat op te knappen.. er zijn nl. wat stukjes uit een koelvin afgebroken..
 
hieronder wat foto's van de reparatiepoging (eerst alleen de koelvin op de hoek van het blok.. op dit moment staat de epoxy van het andere afgebroken stuk te drogen..)
 
stukjes ijzerdraad ingelijmd met epoxy (hylomar of JBweld ofzo) in voorgeboorde gaatjes t.p.v. de breuklijn t.b.v. van goede verankering en sterkte van het aangiet-gedeelte..
 

 
gedeelte nieuw te maken koelvin aangegoten/prutst met epoxy.. stukje karton eronder geplakt om het zaakje op z'n plaats te houden..
 

 
en ziehier het eindresultaat na wat vijl- en schuurwerk.. hmm.. ik had tandarts moeten worden geloof ik..  Grijns
 
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Rozzy Longhair
Ama Goi Ken
***


Katana ni rei

Berichten: 183
Re: EFE geen kat..
Reageer #9 - 15. Dec 2009 om 22:55
 
Thumb brake.................................wissikwel  lippen verzegeld
Is dat een bestaand iets of heb je dat zelf uitgevogeld?
Mooie reparatie trouwens
Naar boven
 
 

GSX750S3 Katana
  IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #10 - 16. Dec 2009 om 17:52
 
Citaat van Rozzy Longhair op 15. Dec 2009 om 22:55:
Thumb brake.................................wissikwel  lippen verzegeld
Is dat een bestaand iets of heb je dat zelf uitgevogeld?
Mooie reparatie trouwens

 
thanks.. 't andere afgebroken gedeelte van de koelvin heb ik gisteren ook afgemaakt.. (geen foto's want is hetzelfde principe..)
 
w.b. de "duimrem" heb ik eerst een tijdje diverse sites afgespeurd naar info.. er zijn kant-en-klare kits te koop maar die zijn flink aan de prijs dus dat werd 'm sowiso niet.. wat ik nu heb gebruikt is m'n oude (kawa zx-7r) voorrempomp en die dus 180gr. gedraaid en a/d linkerkant gemonteerd.. om 'n ter hoogte van je duim te krijgen heb ik een steuntje gemaakt dat op het stuur is verankerd m.b.v. oude EFE stuurklemmen..
de reden voor het maken van een nieuwe hendel (i.p.v. gewoon afzagen van de oude remhendel) was dat ik hiermee de positie nog eenstuk verder naar achteren/voren (ri. koplamp Knipoog) kon verplaatsen (vandaar de grote "knik" die de standaard hendel niet heeft) ..ook is 'ie een stuk breder wat het bedieningsgemak en functionaliteit van het drukken met je duim tegen de hendel moet vergroten..
het hendeltje heb ik inmiddels ook wat aangepast qua vorm (ziet er minder lomp uit) en glad afgewerkt..
 
op het moment ben ik nog aan het puzzelen hoe ik de remleiding van de duimrem aan de bestaande achterremcylinder ga bevestigen.. dit moet komen i.p.v. de reservoir-aansluiting (uiteindelijke reservoir zit dan pas bij de duimrem) maar is niet gemaakt om een grote remdruk aan te kunnen en is dus een "push-on"-verbinding.. hier moet dus draad in getapt worden om wel de remdruk aan te kunnen..
kortom.. nog even door prutsen..  Knipoog
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
MCBKat
Wakizashi
****


B.S.M.F

Berichten: 320
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #11 - 20. Dec 2009 om 16:37
 
Smilie
Respect voor zoveel huisvlijt!
(heb je geen vrienden met CNC bewerkingsmachines Knipoog)
 
Gr. Stefan
Naar boven
 
 

Kat 1100, 750SE, T350, RM465, GS1000, 750ET,1100ET,DR600
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #12 - 21. Dec 2009 om 00:11
 
Citaat van MCBKat op 20. Dec 2009 om 16:37:
heb je geen vrienden met CNC bewerkingsmachines Knipoog

pah.. ik doe mijn CNC-werk gewoon met de hand..  
neehoor, ik zou er een hoop voor over hebben om zelfs maar over een simpel draaibankje te kunnen beschikken..  maarja, huis is echt te klein / staat nu al vol met motormeuk.. Smilie
 
toch het hendeltje maar weer verder afgewerkt bij gebrek aan materiaal om ergens anders mee verder te kunnen..
 
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
futurist
Yoribo
*


KatanaClub.NL

Berichten: 8
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #13 - 03. Jan 2010 om 17:15
 
Mag ik miss wat info toevoegen.................?
De duimrem is "uitgevonden"door Mick Doohan, hij heeft altijd een rijstijl gehad warbij hij zijn achterrem veelvuldig gebruikte voor verschillende redenen, oa wheely controle, haarspelden insturen en naar ik meen ook het omgooien in chicanes.
Toen hij na zijn herstel na de enorme klapper op Assen zijn rechtervoet/been niet meer zo goed kon gebruiken is dus om zijn rijstijl te kunnen handhaven de duimrem voor hem bedacht. Is dus al best een "oud" concept.
Later is dit door meer rijders opgepakt om ieders eigen redenen, ook onze Jurgen gebruikte in de latere dagen van zijn cariëre de duimrem.
Op motoren die met een leiding van het stuur naar de achterkant van de motor moeten, of naar het motorblok, wordt vaak gebruikt gemaakt van een koperen auto remleiding die bij iedere goede automaterialen zaak voor je op maat wordt gemaakt. Je kan dan kiezen uit tientallen mogelijke nippels en aansluitingen. Voor om te koppelen aan de flexibele slang met aan het andere einde een banjo voor de rempomp en achter dus om aan de flexibele leiding te kopppelen van de achteras. Toyota starlet of corrola van het oudere type kan je ook zo'n flexibele leiding vinden naar een metalen leiding op de bak voor de hydraulische koppeling.
Ook bike design in Nl is van iemand die vroeger bij een bedrijf werkte die alle soorten remleidingen maakte, hij doet dit nog steeds als officieel verdeler in zijn bedrijf bike design, neem eens contact op.
greetz Futurist
Naar boven
 
 
E-mail | WWW   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #14 - 04. Jan 2010 om 02:12
 
Citaat van futurist op 03. Jan 2010 om 17:15:
Op motoren die met een leiding van het stuur naar de achterkant van de motor moeten, of naar het motorblok, wordt vaak gebruikt gemaakt van een koperen auto remleiding die bij iedere goede automaterialen zaak voor je op maat wordt gemaakt. Je kan dan kiezen uit tientallen mogelijke nippels en aansluitingen. Voor om te koppelen aan de flexibele slang met aan het andere einde een banjo voor de rempomp en achter dus om aan de flexibele leiding te kopppelen van de achteras. Toyota starlet of corrola van het oudere type kan je ook zo'n flexibele leiding vinden naar een metalen leiding op de bak voor de hydraulische koppeling.

 
huh..? koperen remleiding naar het stuur? ..wordt het dan niet wat lastig om te "sturen" zegmaar..?  Huh
sorriehoor maar ik heb echt nog nooit een motor met koperen remleidingen gezien..  
remleiding (ptfe met rvs bekl.) staat trws al in bestelling..  Knipoog
 
anyway.. morgen 't kerstkadootje aan mezelf eens gaan monteren  Smilie :
 
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Pagina's: 1 2 3 ... 8