haha.. mooie verhalen..
alhoewel, een gekneusde enkel of rug is natuurlijk minder grappig..
een voorspatbord verliezen lijkt me een linke zaak.. zelf uiteraard de nodige boutjes (en olie) verloren maar ook dingen als een gps-houder, boordgereedschap, een linkerspiegel, een uitlaatdemper en een zijpaneel (was meteen al op de vluchtstrook uitgeweken om 'm op te halen maar kon niet meer verhinderen dat 'ie onder een autoband in 'tig stukjes uiteen spatte..
)
w.b. de zelfopklappende zijstandaard zag ik al meteen in bij m'n eerste motor (GSX750) dat dat niet voor mij zou werken..
en heb de Bahco op het veerophangpunt gezet en 'm zodanig verbogen dat het aangrijpingspunt verschoof en de standaard voortaan uit zich zelf uit blijft staan..
bij een Kat is dit trws een staafje ipv een stripje dus daar moesten slijptol+laspapp. erbij gehaald worden..
het verplaatsen van dit ophangpunt op het frame heeft echter ook voor de handliggende nadelen in linkerbochten.. als je dus vergeten bent de standaard in te klappen geeft dat een aardige klap.. maargoed, na een eerste keer kijk je daar ook niet meer gek van op..
oja.. afgezien van allerlei valpartijen/glijers heb ik idd ook wel 'ns m'n GSX gewoon om laten vallen.. was bij benz.pomp en gleed met linkervoet uit over de gemorste dieselmeuk.. in spagaat was de GSX niet te houden en kwakte op z'n dynamodeksel op straat (gelukkig bleef 'ie wel heel)..
zelf verder geen letsel bij opgelopen -afgezien van gekwetst ego
- dus kon 'm vlot weer op z'n pootjes zetten (tillen vanuit knieen, met rug tegen de motor, scheutje adrenaline)
maargoed.. om op het onderwerp terug te komen; nee, ik heb geen origineel Katana voorspatbord meer liggen..