Welkom, Gast. Alsjeblieft Log In.
Ga naar KatanaClub.NL
19. Sep 2011 om 13:19


Pagina's: 1 ... 6 7 8 
EFE geen kat.. (Gelezen 2902 maal)
Peterrr
Wakizashi
****


kaaaaaataaaaaaaanaaa
aaaaaa

Berichten: 498
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #105 - 15. Mei 2011 om 16:25
 
cool! mooi formaat draaibank trouwens, past ook wel in mijn keuken Cool
Ik ben benieuwd wat voor creaties je gaat maken met je nieuwe aanwinst
Naar boven
 
 

GSX1100SZ, 750S3, 750S4
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #106 - 16. Mei 2011 om 20:47
 
Citaat van Daan op 13. Mei 2011 om 22:44:
Keuken annex draairuimte  Smilie
Mooi apparaat Smilie

 
thkns!  
..tijdens het afwassen er alleen wel even op letten dat de slede naar rechts is gedraaid anders prikken de "zwengels" in m'n rug..  lippen verzegeld
 
Citaat van Peterrr op 15. Mei 2011 om 16:25:
cool! mooi formaat draaibank trouwens, past ook wel in mijn keuken Cool

 
neehoor, vast niet..  Steek Tong Uit  Knipoog
 
ik moet alleen nog achter een set wisselwielen aan (voor draadsnijden).. niet urgent, wel leuk om uit te proberen..
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #107 - 13. Jun 2011 om 22:38
 
pfff.. de "stacks" zijn dan eindelijk klaar..  
 

laatste loodjes waren het afwerken/polijsten en op maat maken van rubberen afdichtringen van ongebruikte GS-oliefilterdeksel-O-ringen..
 
eigenlijk zonde om daar dadelijk filters op te monteren en je ze niet meer goed ziet..  besluiteloos
 
nu nog effe een beugeltje maken waar de gaskabels aan vast kunnen.. en dan kunnen ze erop.. (aansluitdiameter blijkt ongeveer hetzelfde als van BST38 carbs.. en die passen -na enige moeite- ook op de standaard EFE-inlaatsrubberts.. dus dat scheelt weer nieuwe rubberts maken van siliconenslang..)
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #108 - 16. Jun 2011 om 11:42
 
Very nice !
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #109 - 18. Jun 2011 om 01:22
 
zenks..!
inmiddels ook al het gaskabel-beugeltje af.. tenminste, totdat ik er achter kwam dat ik 't ding verkeerdom heb gemaakt.. gaskabel wijzen nu naar achteren i.p.v. naar voren..  
en dit was al de 2e versie..  lippen verzegeld
goed.. op naar de volgende versie..  Rollende Ogen
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #110 - 21. Jun 2011 om 22:30
 
right..gaskabelbeugeltje voor de Keihins is af maar ben vandaag toch nog even met de RS-en beziggeweest die er nu op zitten.. (Keihins afstellen gaat weer tijd kosten en ik rij liever..  Rollende Ogen)
 
anyway.. vandaag eindelijk toch eens een (veel) grotere sproeier geprobeerd (#160 ipv #150) en dat heeft goed uitgepakt..  Smilie
ik dacht eerst nog even dat het onwaarschijnlijk is dat een nog grotere maat (standaard is #135!) zou kunnen kloppen, maar hij trekt een stuk beter en blijft een stuk koeler.. verder is het verbruik ook minder..!  Schokkend
geen idee hoe dat kan trws.. minder aan het gas hoeven hangen om vooruit te komen?  Huh
 
moet verder nodig iets doen aan het geluid.. met de grotere sproeier klinkt 'ie weliswaar nog "vetter"    maar vlgs mij houdt de polizei in dtslnd daar niet zo van.. mochten we idd weer richting oosterburen gaan zal het toch een stuk minder duur worden om de db's wat in te dammen..  besluiteloos  
 
oh btw.. al eerder in de rechter remklauw de remzuiger vervangen die gecorrodeerd was..
 

 
dit in de hoop dat het de oorzaak van het matige remmen zou zijn..
in het begin was het gevoel in het hendel iig 100% beter.. nu begint dat helaas weer weg te ebben, dus wellicht lag de tijdelijke verbetering aan gewoon een goede ontluchting..  Huh
ik moet verder ook eens andere remblokken gaan zoeken want echt lekker "pakken" doen ze niet..
iemand toevallig ervaring met SBS "dual carbon" remblokken i.c.m. gietijzeren remschijven??
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #111 - 22. Jun 2011 om 14:25
 
Arnout, heb nog een setje  goeie 6 zuiger tocikoos voor je voor nop ( in van de 2 is gescheurd bij de ophanging.....)
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #112 - 22. Jun 2011 om 20:45
 
Citaat van Daan op 22. Jun 2011 om 14:25:
Arnout, heb nog een setje  goeie 6 zuiger tocikoos voor je voor nop ( in van de 2 is gescheurd bij de ophanging.....)

ah.. da's erg aardig aangeboden, maar ik had juist de huidige 6-zuiger Nissins erop gezet om een set Tokico's te vervangen..!  Grijns
..en ik heb dus ook een setje Tokico's over..  
pfff.. ik mis de "blue spots" van m'n oude Kat.. dat was pas remmen..  huil
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #113 - 22. Jun 2011 om 20:59
 
De 4-zuiger nissins remmen een stuk beter dan 6-tokkies....
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #114 - 23. Jun 2011 om 19:03
 
Citaat van arnout op 22. Jun 2011 om 20:45:
..maar ik had juist de huidige 6-zuiger Nissins erop gezet om een set Tokico's te vervangen..!  

 
Citaat van Daan op 22. Jun 2011 om 20:59:
De 4-zuiger nissins remmen een stuk beter dan 6-tokkies....

 
..en ik had juist die 6-zuiger Tokico's er ooit op gezet om een set 4-zuiger Nissins te vervangen..!  
tja.. ben al een tijd aan het ploeteren met matige voorremmen.. hopelijk zijn dadelijk de radiale Brembo's op m'n project-Kat/GSX een stuk beter..
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Daan
Wakizashi
****


Made in Japan

Berichten: 466
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #115 - 23. Jun 2011 om 20:48
 
tja, met een nw setje remblokken ( ben ff het merk en type kwijt  beschaamd ) remmen die 4 zuiger nissins je reetharen je neus uit  ivm mn oude 6 zuigers  Knipoog.
Nu ik ook mn achterrem na de verbouwing kan gebruiken is mijn remprobleem opgelost.
 
Die bremboos moeten toch wel de "yob" gaan doen lijkt me.
Gewoon niet zo hard gaan met die EFE. joh !  Grijns
Naar boven
 
 

GSX1100SZ/F/R-HYBRID
E-mail   IP Gelogd
MCBKat
Wakizashi
****


B.S.M.F

Berichten: 320
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #116 - 23. Jun 2011 om 23:55
 
Oldskool Suzuki's gaan toch helemaal niet hard  Steek Tong Uit
 
Gewoon een ouwe DR kopen, gaat het tempo er aardig uit...
 
Maarruh, is het verschil tussen de Tokico's en de Nissin's echt te merken?
Of is het meer het doseren?
Naar boven
 
 

Kat 1100, 750SE, T350, RM465, GS1000, 750ET,1100ET,DR600
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #117 - 25. Jun 2011 om 02:27
 
Citaat van MCBKat op 23. Jun 2011 om 23:55:
Gewoon een ouwe DR kopen, gaat het tempo er aardig uit...?

tenzij je je op de Veluwse binnenweggetjes bevind natuurlijk..  Grijns
 
Citaat van MCBKat op 23. Jun 2011 om 23:55:

Maarruh, is het verschil tussen de Tokico's en de Nissin's echt te merken?
Of is het meer het doseren?

 
nouuh.. het grote probleem met die Tokico's is dat ze zeeeer moeilijk goed te ontluchten zijn.. als dat wel lukt schijnen het best goeie remmetjes te zijn, maar mij -en 99% van de voormalige Tokico-bezitters- is dat nooit gelukt, en is het gevoel in de remhendel nogal belabberd.. remmen doet 't wel, maar echt nada/niks/niet gevoel..
Nissins zijn wel goed te ontluchten, en dus is het gevoel veel beter.. veel hangt verder ook van de remblokken af natuurlijk (w.b. "grip" dan natuurlijk, minder w.b. gevoel..)
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #118 - 27. Jul 2011 om 21:01
 
right.. nu de EFE bij afgelopen uitje naar dtslnd niet geheel betrouwbaar is gebleken w.b. de warme start (dus voornl. vertrek bij tankstations) ben ik maar 'ns op zoek gegaan naar de mogelijke oorzaken..
 
de startkoppeling had al eerder kuren gegeven en die had ik al eens zoveel mogelijk gefixt zover de beschadigde delen dit toelieten.. probleem dat vaak hiermee optreedt is dat de rollen zich invreten in de "naaf" van het starttandwiel.. het oppervlak daarvan wordt eerst hobbelig (waardoor de rollen minder goed grip krijgen) en uiteindelijk komt zelfs de hardchroomlaag los.. dit niet goed aangrijpen van de rollen gaat gepaard met harde tikken als de rollen losschieten en de veer en pin met grote kracht in de behuizing van de startkoppeling schieten.. dit levert niet alleen deukjes op in die behuizing (zichtbaar/voelbaar aan de buitenkant) maar ook zijwaards wordt de nodige kracht uitgeoefend.. dit kan zo ver gaan dat het "blikje" om de behuizing "opbolt" en tegen het starttandwiel aan komt te liggen.. dit kan zoveel wrijving opleveren (vooral met warm blok) dat de boel maar moeilijk in beweging wil komen als je op de startknop drukt..
 
inmiddels had ik al onderdelen gekocht op ebay (tandwiel + behuizing + rollen, gebruikt maar iig in veel betere staat dan mijn spul) en kon het destijds opgelapte spul gaan vervangen.. hierbij viel op dat de rollen van de goedkoop aangekochte set "startkoppeling revisie set" er erg beroerd uit zagen.. een dergelijke set kan ik dus afraden en zal zelf hiervoor voortaan alleen origineel Suzuki-spul gaan gebruiken..
goed.. spul weer inelkaar, en.. starten maar!  Cool
 
ander probleem was nieuw voor me en bleek het typische Suzuki-laadprobleem te zijn.. heb dit al eerder gehad met de EFE en had dit destijds gefixt door de spanningsregelaar om te wisselen met een Electrex-exemplaar dat ik nog van m'n oude GSX had liggen..
maar ook die Elctrexxen kunnen kapot gaan, zo blijkt..  lippen verzegeld bij een test bleek de laadspanning nog wel 13,5V te zijn wat redelijk lijkt maar te laag is om ook de verlichting op peil te houden.. (zonder licht rijden bleek op de duitslandtrip soms te werken)
maargoed.. wat ook op viel was dat de regelaar in korte tijd zeer heet werd.. (is dit normaal?) ..so out it went (iemand nog een echte Electrex kopen?  )
nou was ik voor m'n Katana/GSX-project al op onderzoek geweest naar betere regelaars en kwam toen uit op de modernere regelaars (mosfet-type) van fietsen zoals de R1, FJR1300, ZX1400.. dit is de Shindengen FH012aa (andere type's zoals FH010 zijn wat kleinere capaciteit en zijn ook goedkoper te krijgen)
waarom is dit een betere regelaar? nou de overcapaciteit die de dynamo levert wordt op een andere manier verwerkt (weet ook niet precies hoe, maar 't werkt wel goed.. Knipoog) ..dit zorgt ervoor dat de spanningsregelaar niet kokend heet wordt (overcapaciteit omzetten in warmte door het oude systeem).. en idd, de regelaar blijft redelijk koel en ook de spanning blijft zeer constant over het toeren bereik nl. 14,5V..
 

 
nadeel is wel dat de hoh-maat van de boutgaten ietsje groter is en dat het hele ding ook wat groter is dan de originele suzuki-regelaar..
 
meer info over deze spanningsregelaars hier (pagina laadt erg langzaam)
 
en als je toch je systeem aan het upgraden bent zou ik meteen een AGM-type-accu nemen.. (iets duurder maar veeeel beter..)
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: EFE geen kat..
Reageer #119 - 03. Sep 2011 om 01:25
 
afgelopen donderdag eindelijk 'ns mooi weer om een ritje te maken.. en wie staat er natuurlijk weer binnen te sleutelen?  Rollende Ogen
alu steun voor de meters afgebroken..  Droevig  
was eerlijk gezegd destijds met wat haastwerk inelkaar gezet, dus dat'ie 't nu eindelijk heeft begeven komt niet als een totale verrassing..
 
dit keer geen enkel risico genomen en dus lekker dikke alu gebruikt voor de nieuwe steun..
 

de oude was nog met een hoek erin, maar dat zou me met 8mm dik alu nu niet lukken.. dus dan maar de inwendige steun in het meterhuis on de de lagerpers gelegd om de montagepunten onder een flauwe hoek te krijgen..
 
verder ook meteen de koplamporen aangepast want de steun voor de meters heb ik nu aangepast dat de meters 12mm dichterbij staan.. en dan moet de koplamp mee naar achteren anders is het geen porum..
dus na heel wat puzzelen en zagen en passen en meten is dit het resultaat.. (moet zelf nog wel aan de nieuwe looks wennen..  Knipoog
 

 
meteen een kapot dashbordlampje vervangen dus in het donker hebben we weer zicht op de tellers..  Smilie
 
 
 
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Pagina's: 1 ... 6 7 8