Peterrr
Wakizashi
kaaaaaataaaaaaaanaaa aaaaaa
Berichten: 498
Geslacht:
|
Welkom bij de club, iedere katanaliefhebber is hier welkom De 750ES is eigenlijk gewoon de standaard versie van de S3 en S4 katana, het verschil zit hem in de voorvork, kuipdelen, tellertje, remmerij. Maar het motorblok, carburateurs, wielen, frame, achtervork, ontsteking etc is gewoon het zelfde en dat maakt het zoeken naar reserve (slijtage)onderdelen makkelijker. Dat kleine voorwiel rijd wel heel apart, dat vind ik ook, maar ik ben er nu wel aardig aan gewend, alleen als ik de hele tijd op mijn 1100S gereden heb is het wel even wennen als ik weer op mn S4 stap Het verschil tussen de S3 en S4 is trouwens heel klein, de S3 is alleen maar uitgevoerd in parelmoer wit, met een gouden frame, en de S4 is alleen maar in het grijs uitgevoerd. een donkere tint dan de 'oer'katana's De S4 heeft een andere teller dan de S3, de S4 heeft een benzinemeter, en de lampjes voor knipperlicht, sidestand, neutral etc op een andere plek. De S3 is alleen in 84 gebouwd, en de S4 in 85 en 86 Dan hebben de japanse katana's ook dat waarschuwingslampje die gaat branden als je 80 rijd, ik heb er 1 op mn S3 zitten, en die andere S3 die ik heb heeft dat niet omdat dat weer een canadese is, en die heeft ook weer een teller die tot 240 gaat. Er zijn ook nog weer hele kleine verschillen tussen canadese, australische / zuid afrikaanse en japanse pop up katana's, die verschillen weer van motorvermogen, carburateurmaat, velgmaat en het soort knipperlicht wat er op zit. Maargoed, hoop dat je snel een mooie katana vind, ik zie ze de laatste tijd wel vaker op internet te koop staan, ik neem aan dat je een 1100S zoekt?
|