Citaat van Daan op 09. Feb 2011 om 22:32:O nou, dat wordt rijden dan al deze zomer.....
euh..
sure..!
right.. voorvork is binnen..!
meteen aan de schoonmaak gegaan want de verkopert had niet de moeite genomen om dat te doen.. (tja, hij heeft er danook niet veel aan verdiend..
)
afgezien van wat krasjes is er eigenlijk maar 1 ding dat aandacht nodig heeft: een lekke dempingsafsteller bovenop 1 van de poten.. hmm.. zal 'ns even in de fiches moeten duiken om te zien of die los kan om gerepareerd te worden..
het chroom is iig als nieuw dus da's 't belangrijkste..
ander puntje van onzekerheid was de lengte van de vork.. heb er lang naar zitten zoeken online maar nergens info kunnen vinden (KTM SoeperDuuk).. ook de verkoper gemaild hierover maar de biedingstijd liep toen al af..
te kort zou betekenen een hoop werk aan het maken van verlengstukken..
gelukkig bleek 'ie net lang genoeg (voor wat ik van plan ben tenminste) nl. 750mm as-tot-b.k.vorkbuis.. hierbij is de bovenste kroonplt. ook "stepped" wat ook weer een cm oplevert..
goed.. meteen al zitten puzzelen hoe 'ie in het balhoofd moet gaan passen.. meten en denken en dan tot de conclusie komen dat de standaard balhoofdpen sowieso aangepast moet worden (rare lagermaat maar vooral te lang)..
dus de pen eruit geperst (kroonplaat eerst heet stoken) en dan zien dat de o.k. van de pen 30mm in diameter is.. precies hetzelfde als GSX-en en olie-GSX-Rrren.. mazzel..
had van m'n EFE nog een balhoofdpen liggen (er al eerder uit geperst) ..dus die gaat er zometeen in.. (ligt even te drogen van haast-laklaag..
ondertussen verder niks meer aan het frame gedaan.. geen tijd gehad om naar de metaalwinkel te gaan voor de benodigde grondstoffen...
naja.. geen haast toch?