Welkom, Gast. Alsjeblieft Log In.
Ga naar KatanaClub.NL
19. Sep 2011 om 13:17


Pagina's: 1
te warme bobine (Gelezen 36 maal)
anne
Yoribo
*


KatanaClub.NL

Berichten: 3
te warme bobine
05. Jun 2011 om 15:28
 
even geleden dat ik iets gezegd heb maar we zijn nog steeds bezig met de motor aan het lopen te krijgen beschaamd
we hebben de vlotters allemaal los gemaakt maar nu weer geen vonk. d.w.z. soms wel soms niet.
alles is nagemeten en onze enige conclusie is 1 kapotte bobine omdat deze loeiheet wordt door alleen het contact aan te zetten. nu mijn vraag:
 
kan 1 kapotte bobine zoveel stroom trekken dat de 2e ook geen vonk geeft tijdens het starten??
Naar boven
 
 
E-mail   IP Gelogd
arnout
No-Dachi
*****


GSX man

Berichten: 1665
Geslacht: male
Re: te warme bobine
Reageer #1 - 06. Jun 2011 om 00:06
 
Citaat van anne op 05. Jun 2011 om 15:28:
even geleden dat ik iets gezegd heb maar we zijn nog steeds bezig met de motor aan het lopen te krijgen beschaamd
we hebben de vlotters allemaal los gemaakt maar nu weer geen vonk. d.w.z. soms wel soms niet.
alles is nagemeten en onze enige conclusie is 1 kapotte bobine omdat deze loeiheet wordt door alleen het contact aan te zetten. nu mijn vraag:

kan 1 kapotte bobine zoveel stroom trekken dat de 2e ook geen vonk geeft tijdens het starten??

 
 
right.. ik heb je probleem nog nooit zelf meegemaakt dus ik kan geen directe suggesties voor oplossingen doen, en kan alleen proberen mee-te-denken..  
als er een electronische onderdeel heet wordt betekent dat dat er een (te) grote stroom doorheen loopt.. ik denk dan b.v. aan een (gedeeltelijke) kortsluiting..
ook in dit geval heb ik het vermoeden dat de fout niet ligt bij de bobines maar bij de bedrading of bij de ontstekingsunit.. (om dit te checken kun je de bobines omwisselen.. als het verschijnsel zich dan naar de ander bobine heeft verplaatst, weet je dat het niet aan de bobines ligt..)
 
stel dit is idd het geval, dan zou ik als eerste gaan zoeken naar een mogelijk doorgeschuurde draad (dus de witte of de zwart-gele) die kortsluiting maakt op het frame..
daarvoor moet je dus de kabel an sich isoleren, dus loshalen van de bobine alsook van de ontstekingkast.. dan weerstand daarmee met het frame meten.. (zwart-gele draad stuurt ook de toerenteller aan, dus wellicht die daar ook even loshalen om een goede meting te krijgen..)
als je daar geen kortsluiting vind zou mijn verdenking zich vestigen op de ontstekingsunit zelf..
hiervoor staat er een testschema in het wrkpltshndbk.. (een 650-schema staat op de site trws..)
 
in het algemeen geldt voor het vinden van elektronische fouten dat je onderdeel voor onderdeel moet isoleren om die afzonderlijk te kunnen testen..
het beschikbaar hebben van reserve delen maakt verder ook het kunnen uitsluiten van bepaalde delen in de foutanalyse (d.m.v. even omwisselen en zien wat er gebeurt) een stuk eenvoudiger..
 
succes..  Knipoog
Naar boven
 
 

. : . .
WWW   IP Gelogd
Pagina's: 1