right.. afgelopen dagen aan het knutselen en nadenken geweest met/over de Keihins..
om ze te laten passen moeten ze ingekort worden.. d.w.z. de hoh-maat tussen de carbs moet aangepast..
standaard Suzuki (lucht/oliegekoeld) bleek te zijn bij nameting: 78-89,6-78
voor Mikuni RS-en (nu gemonteerd) is dat: 77-93-77 ..en die passen in de praktijk beter dan de carbs waar de Suzuki's org. mee worden voorzien..
anyway.. toen bij meting van de Keihins bleek dat de maat tussen 2 en 3 eigenlijk vrij dicht bij die van de RS-en lag (nl: 86-91,7-86), bleek het dus alleen nodig de buitenste carb-spacing aan te passen..
door de afstandsstangetjes met 8mm in te korten bleken de carbs eenvoudig aangepast te kunnen worden:
nu pasten echter de T-stukjes voor de benz.toevoer niet meer.. dus die moesten ook in gekort, waarbij er nieuwe groeven voor de O-ringetjes gemaakt moesten worden..
gelukkig zitten de hefboompjes die gasschuiven bedienen d.m.v. slobgaten aan de centrale as.. en kunnen dus eenvoudig opgeschoven worden (als de slobgaten tenminste lang genoeg zijn..
)
right.. tussenstangetjes moeten nog even gespoten worden dus daarom kan de boel nog niet teruginelkaargestoken worden..
tegelijkertijd zitten puzzelen over hoe de filters erop gemonteerd moeten worden (er zaten helaas geen adapters bij de carbs).. officieele adapters zijn vrij prijzig dus lijkt het de moeite waard om zelf wat inmekaar te gaan prutsen..
door de adapters uit verschillende onderdelen aluminium te gaan maken die aan elkaar gesoldeerd kunnen worden, lijkt het een een nog engzins haalbare klus te kunnen worden.. (originele adapters worden volledig uit 1 stuk gefreesd..
)
het lastigste zal het boren van de kanalen voor de luchtsproeiers worden.. (onder kleine hoek..
)