Citaat van Daan op 12. Jan 2009 om 20:37: qua ketting kun je ook gewoon een te lange kopen en die op maat maken.. Maar hoe lang is te lang ( of een aziaat )
err.. effe uitzoeken hoeveel schakels er in een ketting voor een Kwalijkzaki ZRX1100/1200 gaan (via webshop ofzo) en daar 1 of 2 extra bij optellen voor de zekerheid..
Citaat van hans op 13. Jan 2009 om 18:07:Hee Daan,Bruut ding zo!,waarom zaag je die pijpen niet door en dan ff aan elkaar tiggen...
ho..! zo eenvoudig is dat niet..
als uit elke pijp zo'n 2cm verwijderd klopt er geen z*k meer van de h.o.h.-maat van de aansluiting op de cilinderkop omdat de pijpen van voren gezien schuin staan..
m'n Cobra voorbochten heb ik toendertijd aangepast door slechts 3 v/d 4 pijpen gradueel in te korten.. de overgebleven pijp vormde het draaipunt om de hele uitlaat strakker tegen het blok te draaien.. toen de gewenste positie bereikt was ging ik pas de 3 afgezaagde bochten pasmaken op de nieuwe situatie..
voordeel van deze aanpak: geen tijdelijke ondersteuning nodig voor de div. delen EN de doorgezaagde pijpen lopen nog enigzins rechtdoor i.p.v. met een knik (makkelijk met slangklem tijdelijk te fixeren op weg naar lasser) EN maar 3x lassen i.p.v. 4x..
nadeel: onderkant uitlaat verschuift enkele cm's naar 1 kant dus de aansluiting op de verbindingspijp naar de demper moet je aanpassen..
maargoed.. 'tis maar een ideetje..