KatanaClub.NL forum
http://79.170.40.45/katanaclub.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl
Onderwerpen >> Leden >> Net geen kat...
http://79.170.40.45/katanaclub.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1231438524

Bericht gestart door Daan op 08. Jan 2009 om 19:15

Titel: Net geen kat...
Bericht door Daan op 08. Jan 2009 om 19:15

Het frame van m'n 750 kat die ik vorig jaar gekocht is doorgerot en sinds december is ie ook namens het RDW officieel overleden  :'(
Ik had al het 1 en ander bijelkaar gesprokkeld voor het nu dus gestrande projekt.
Ben door het gebrek aan schaatsgenen maar begonnen met het spul aan mijn ES(D) te schroeven.
Het is dan ( nog) wel geen katana, maar ooit zal het ijscokarkuipwerk plaatsmaken voor Heer Muth's ontwerp......

Titel: Re: Net geen kat...
Bericht door eric gsxr op 08. Jan 2009 om 22:26

Hoi,
heb nog een zo goed als komplete kat 750s liggen in onderdelen.Zeer goed frame maar wel met italiaanse originele papieren en tank zonder deuken enalle plastic in goede staat.Motor is ook goed maar zweet beetje aan de koppakking.
Enkel dashboard en tankdop ontbreekt.
Ben zelf een katana project bezig met gsxr1100 blok en was van plan met de andere onderdelen terug een op te bouwen in originele staat.Heb echter cash nodig om project af te werken.
Voor 700 euro mag je alles hebben.
Bij interesse stuur maar een mailtje.foto's op aanvraag.
Greetz,
Eric

Titel: Re: Net geen kat...
Bericht door Daan op 08. Jan 2009 om 23:01

Hoi Eric,
Thanks but no thanks...
Heb al het benodigde kuip en plaatwerk al liggen,
Heb voor de evt. koper wel een dashbord  ;)

Titel: Re: Net geen kat...
Bericht door arnout op 09. Jan 2009 om 00:46


Daan wrote:
..Ben door het gebrek aan schaatsgenen maar begonnen met het spul aan mijn ES(D) te schroeven.
Het is dan ( nog) wel geen katana, maar ooit zal het ijscokarkuipwerk plaatsmaken voor Heer Muth's ontwerp......


wow..!  :o ziet er strak uit..  :)
heel hard zal 'ie echter nu nog niet lopen vermoed ik zo.. (ketting? gashendel?   :P)

Titel: Re: Net geen kat...
Bericht door Daan op 09. Jan 2009 om 22:58

Ben nog wel even bezig...
Eerst een Akrapovic 4 in 1 van een GSXR er aan/onder te krijgen.
Aansluiting op de kop moet wat langer en de steek van de flenzen is net ff anders
Daarna kettinglijn van de nieuwe achtervork opzoeken, cq achterwiel centreren en een 17-48 530 tandwielen setje zoeken.
Heb trwns een handig tooltje gevonden om het aantal schakels van je ketting bij verschillende kettingen, tandwielen en lengtes achtervorken te berekenen.
http://www.sprocketspecialists.com/SprocketOptimizer2.aspx

Titel: Re: Net geen kat...
Bericht door arnout op 10. Jan 2009 om 01:25


Daan wrote:
Ben nog wel even bezig...
Eerst een Akrapovic 4 in 1 van een GSXR er aan/onder te krijgen.


'n uitlaat is idd ook wel handig, ja..  ::)  :D
GSX-R spul wil nogal 'ns te hoog zijn zegmaar.. d.w.z. pijpenspul komt te laag onder het GSX-blok te hangen..
niet zo mooi gezicht en minder grondspeling..
de Cobra 4 in 1 op m'n GSX heb ik -hoewel 'ie echt voor een luchtkoeler bestemd was- toch opo die manier verlast zodat 'ie strakker rond het blok kwam te lopen..
qua ketting kun je ook gewoon een te lange kopen en die op maat maken..  :-X

Titel: Re: Net geen kat...
Bericht door Daan op 12. Jan 2009 om 20:37

GSX-R spul wil nogal 'ns te hoog zijn zegmaar..

Had idd wel wat dichter bij het blok mogen zitten  :-/
Grondspeling is net wat meer als bij m'n kat, dus nog steeds geen hoge stoepen op/af.
Zal tzt wel op zoek gaan naar een rvs lasser...

qua ketting kun je ook gewoon een te lange kopen en die op maat maken..

Maar hoe lang is te lang ( of een aziaat )  :P

Titel: Re: Net geen kat...
Bericht door hans op 13. Jan 2009 om 18:07

Hee Daan,Bruut ding zo!,waarom zaag je die pijpen niet door en dan ff aan elkaar tiggen...

Titel: Re: Net geen kat...
Bericht door arnout op 13. Jan 2009 om 18:54


Daan wrote:
qua ketting kun je ook gewoon een te lange kopen en die op maat maken..
Maar hoe lang is te lang ( of een aziaat )  :P


err.. effe uitzoeken hoeveel schakels er in een ketting voor een Kwalijkzaki ZRX1100/1200 gaan (via webshop ofzo) en daar 1 of 2 extra bij optellen voor de zekerheid..  8-)



hans wrote:
Hee Daan,Bruut ding zo!,waarom zaag je die pijpen niet door en dan ff aan elkaar tiggen...


ho..! zo eenvoudig is dat niet..  ::)
als uit elke pijp zo'n 2cm verwijderd klopt er geen z*k meer van de h.o.h.-maat van de aansluiting op de cilinderkop omdat de pijpen van voren gezien schuin staan..
m'n Cobra voorbochten heb ik toendertijd aangepast door slechts 3 v/d 4 pijpen gradueel in te korten.. de overgebleven pijp vormde het draaipunt om de hele uitlaat strakker tegen het blok te draaien.. toen de gewenste positie bereikt was ging ik pas de 3 afgezaagde bochten pasmaken op de nieuwe situatie..
voordeel van deze aanpak: geen tijdelijke ondersteuning nodig voor de div. delen EN de doorgezaagde pijpen lopen nog enigzins rechtdoor i.p.v. met een knik (makkelijk met slangklem tijdelijk te fixeren op weg naar lasser) EN maar 3x lassen i.p.v. 4x..
nadeel: onderkant uitlaat verschuift enkele cm's naar 1 kant dus de aansluiting op de verbindingspijp naar de demper moet je aanpassen..

maargoed.. 'tis maar een ideetje..  ;)

Titel: Re: Net geen kat...
Bericht door Daan op 13. Jan 2009 om 19:31

Had ook al zo'n vermoeden dat dit een zo'n kloterig meet/zaag/pas/zaag/scheld klusje zal worden.
Roteren om 1 pijp zal niet gaan omdat de spagettie die bij de tussenpijp bijeenkomt wel erg dicht opelkaar zit ( raken elkaar nu al bijna )
ik denk dat je het beste eerst de buitenste 2 pijpen kan inkorten op het meest loodrecte stuk en daarna de middelste 2.
De grap is dat wanneer je de bochten verdraaid in het tussenstuk niet alleen de afstand veranderd tussen de flenzen maar ook de hoek waronder ze binnenkomen. :o
Vind de slangenklem tip erg handig.

Ga dit probleempje voorlopig even negeren ( lekker veel ruimte om mijn oliefilter te vervangen  ;D ) en me concentreren op de carburatie  :)

Heb inmiddels wel een stuur/contactslot dat werkt ( maar ja, tis ook geen kat, hê  :-? )

Titel: Re: Net geen kat...
Bericht door Rob op 14. Jan 2009 om 21:02


Daan wrote:
Ben nog wel even bezig...
Eerst een Akrapovic 4 in 1 van een GSXR er aan/onder te krijgen.
Aansluiting op de kop moet wat langer en de steek van de flenzen is net ff anders
Daarna kettinglijn van de nieuwe achtervork opzoeken, cq achterwiel centreren en een 17-48 530 tandwielen setje zoeken.
Heb trwns een handig tooltje gevonden om het aantal schakels van je ketting bij verschillende kettingen, tandwielen en lengtes achtervorken te berekenen.
http://www.sprocketspecialists.com/SprocketOptimizer2.aspx



Wordt een hele mooie fiets  ;) Als je interesse hebt, ik heb nog een nieuw 5 gaats 45 tands/530 supersprox stealth tandwiel liggen. past zo op een vroeg GSXR wiel.

Ciao

Titel: Re: Net geen kat...
Bericht door hans op 22. Jan 2009 om 20:03


Daan wrote:
Had ook al zo'n vermoeden dat dit een zo'n kloterig meet/zaag/pas/zaag/scheld klusje zal worden.
Roteren om 1 pijp zal niet gaan omdat de spagettie die bij de tussenpijp bijeenkomt wel erg dicht opelkaar zit ( raken elkaar nu al bijna )
ik denk dat je het beste eerst de buitenste 2 pijpen kan inkorten op het meest loodrecte stuk en daarna de middelste 2.
De grap is dat wanneer je de bochten verdraaid in het tussenstuk niet alleen de afstand veranderd tussen de flenzen maar ook de hoek waronder ze binnenkomen. :o
Vind de slangenklem tip erg handig.

Ga dit probleempje voorlopig even negeren ( lekker veel ruimte om mijn oliefilter te vervangen  ;D ) en me concentreren op de carburatie  :)

Heb inmiddels wel een stuur/contactslot dat werkt ( maar ja, tis ook geen kat, hê  :-? )




Och dat gaat allemaal nog wel meevallen hoor ::),ik zorg  dat ik altijd voldoende buis van de bewuste diameter heb liggen,genoeg toevoegmat.,een volle cilinder Argon en een weekendje de tijd en 't is altijd
nog goedgekomen.... 8-)

Titel: Re: Net geen kat...
Bericht door Daan op 18. Sep 2011 om 18:51

Eindelijk weer eens wat tijd gehad om de ESD weer wat aandacht te geven  :-*
De 18" wielen en slabby vork zijn inmiddels vervangen voor iets later GSXR spul.
Achterwiel in het midden in de uit het midden kwak vork.
Kettinglijn in orde dmv afdraaien tandwieldrager en offset voortandwiel.
Carbs voorzien van dynojetkit en K&N's.

Nog te doen:
Elecrtra ( wilde eerst flink gaan snoeien in de (ivt Katana) nogal ingewikkelde ESD kabelboom, maar haal aleen de koppeling en zijstandaard safety-shit ertussenuit.)
Uitlaat. :-X

Titel: Re: Net geen kat...
Bericht door MCBKat op 18. Sep 2011 om 20:22

Achterbrugje had best iets langer mogen zijn, of het bankstel iets korter...
Blerpijp eronder en gaan!

Mooi fietsje zo  :static

Titel: Re: Net geen kat...
Bericht door arnout op 19. Sep 2011 om 12:59

nice..  8-)

ik zit wel effe steeds heen&weer te scrollen om alle verschillen te zoeken met de vorige versie..  ;D
achterwieltje lijkt wat klein in 't geheel (maar standaard achterwiel is ook 17"..  :-X)
en verder: waarom chromen kleppendekselkapjes i.p.v. de zwarte?

w.b. kabelboom: zit er op een ESD ook een "monitoring-unit" als op een EFE? ..die kun je er dan evt. ook tussenuit halen (by-pass bedrading voor terugplaatsen)..
..en koppeling-safety-shit?  :-?

KatanaClub.NL forum » Powered by YaBB 2.1!
YaBB © 2000-2005. All Rights Reserved.